Drie Dwaze Dagen 2014 (Three Crazy Days)

DE BIJENKORF / Xsaga

award
Winnaar 2014

Bekijk deze campagne op pagina 334 van het SAN Jaarboek 2014.

Adverteerder
DE BIJENKORF
Titel
Retail
Bureau
Xsaga
Account
Pieter Claassen
Copy
NVT
Art
NVT
Strateeg
Patrick Roubroeks
Opdrachtgever
Robert Bohemen, Karin Vriese, Jacqueline van Schaik
Film/Productiemaatschappij
Caramel Pictures
Editor
Kim Hinrichs
Fotografie
Niels Boon
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van DE BIJENKORF
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Xsaga
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Retail
Meer Retail winnaars

Retail

Doelstelling

Het ontwikkelen van een spraakmakende campagne die voor awareness en traffic naar de Drie Dwaze Dagen zorgt.

Doelgroep

De campagne richt zich op iedereen die op zoek is naar een goede deal en dat is een bredere doelgroep dan 'de wereldburgers' waarop de Bijenkorf zich normaliter richt.

Strategie/Concept

De campagne stond dit jaar in het teken van Joanna Lumley, bekend als stijlicoon Patsy uit de Britse tv-serie Absolutely Fabulous. Zij was als hoofdpersoon te zien in de Drie Dwaze Dagen commercial waarbij ze al bellend in de voorbereiding is voor een trip naar Amsterdam. Ze maakt zich klaar voor de Drie Dwaze Dagen en neemt daarom veel lege koffers mee. Joanna verzorgde tevens de opening van de Drie Dwaze Dagen, hetgeen tot een grote publieksstroom en een enorme hoeveelheid free publicity leidde.

Media- en middelenstrategie

Commercial, aanwezigheid bij de opening, meet&greet, PR/interviews, display banners, homepage takeovers, social media winacties, boekjes en mobiele app met Drie Dwaze Dagen deals.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen