Dress Red Day

Dress Red Day

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Hartstichting
Bureau
Publicis
Jaar
2012
Paginanummer
368

Doelstelling

Doel van de campagne is het verhogen van de awareness voor het feit dat hart- & vaatziekten doodsoorzaak nummer 1 bij vrouwen zijn. Daarnaast wilden we vrouwen mobiliseren om aandacht te vragen voor dit probleem en zo meer betrokkenheid creëren bij (het werk van) de Hartstichting.

Doelgroep

Vrouwen, met een focus op de leeftijdsgroep van 20 tot 49 jaar. Vrouwen in deze leeftijdscategorie zijn zich minder bewust van het probleem.

Concept

Onder het thema 'Laat je hart zien' roept de Hartstichting vrouwen op om iets roods te dragen op 29 september. En daarmee aandacht te vragen voor het feit dat hart & vaatziekten doodsoorzaak nummer 1 zijn bij vrouwen. Zo laten zij op een overdrachtelijke manier hun hart zien. In een TVC zien we hoe vier vriendinnen zich op hun eigen manier voorbereiden op Dress Red Day. De aanpak is ondanks het serieuze karakter van het onderwerp luchtig gehouden. De vriendinnen, symbool voor onderlinge solidariteit, zien we terug op de Facebook-pagina waar het thema 'Laat je hart zien' op een activerende manier is ingevuld.

Media- en middelenstrategie

De TVC en een pre roll werden ingezet voor awareness. Na afloop van de campagne kenden maar liefst 7 op de 10 vrouwen Dress Red Day. Centraal in de activatie staat de Facebook-pagina die 2,8 miljoen bezoekers wist te trekken en met 65.000 fans in september 2012 de grootste goede doelen fanpagina in Nederland is geworden. Op deze pagina konden vrouwen met een app hun profielfoto rood aankleden. Ook kon informatie met elkaar worden gedeeld en verder verspreid. Meer dan 7.000 keer is een profielfoto rood gekleurd en dit werd 'zichtbaar' voor ongeveer een miljoen Facebook-vrienden. De actie werd verder aangejaagd via Facebook ads, indoorposters en PR. Ook de samenwerking met diverse partners heeft bijgedragen aan de bekendheid van Dress Red Day, alsmede de verkoop van een speciaal Dress Red Day T-shirt. Op Dress Red Day kleurde Nederland rood door de vele spontane acties van particulieren en bedrijven in heel het land.

Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken