DRENTHE DOET WAT MET JE

Marketing Drenthe / Open communicatiebureau

Bekijk deze campagne op pagina 342 van het SAN Jaarboek 2009.

Adverteerder
Marketing Drenthe
Titel
Regiomarketing
Bureau
Open communicatiebureau
Account
Perry ten Hoor
Copy
Pierre Carriere
Art
Barry Kok
Strateeg
Pierre Carriere Perry ten Hoor
Opdrachtgever
CHARLES VAN SANTVOORD GEEKE SNIJDERS BIANCA NAGENGAST
Film/Productiemaatschappij
Gr8films
Muziek
Otto van der Toorn
Fotografie
Bert Barelds
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Marketing Drenthe
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Open communicatiebureau
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Drenthe profileren als provincie waar de kwaliteit van leven in zijn volle omvang zeer hoog is (imago) en waar kwalitatief hoogwaardige evenementen plaatsvinden (actiematig). Met als doel om de Nederlander via deze toeristische aanvliegroute route te interesseren tot een bezoek aan Drenthe om zo zelf te ervaren dat Drenthe echt iets met je doet. In de hoop dat men er nog eens terug komt; en wie weet voor altijd!

Doelgroep

55-plussers (‘empty nesters’) en jonge gezinnen met kinderen

Strategie/Concept

De campagneclaim ‘Drenthe doet wat met je’ wordt daadwerkelijk gestaafd met bewijslast. Bewoners en bezoekers vertellen van hun Drenthe-gevoel en waar dat toe heeft geleid in hun persoonlijke leven. Drenthe heeft hen de rust en de ruimte geboden om goed na te denken over belangrijke levensvragen op het gebied van wonen, relatie, carrière, kinderen, ondernemen, et cetera. De plek waar ze keuzes maakten of waar ze knopen doorhakten, wordt gemarkeerd door een rode zwerfkei, hét symbool van Drenthe. De uitingen zijn allen geproduceerd volgens een eenduidig campagnestramien: de herkenbare rode campagnekleur, het landschap met de persoon centraal, een rode zwerfkei die de plek markeert waar de hoofdpersoon een bijzonder Drenthe-gevoel mee heeft of heeft gehad.

Media- en middelenstrategie

TV en print (imagodoelstelling) en tag-ons, print, outdoor en internet (actiematige boodschappen), aangevuld met PR, direct marketing en beurzen. Strategie: vanuit de commercial een rechtstreekse, actiematige doorvertaling maken naar tag-ons, printuitingen, billboards en websites. Zo wordt de boodschap op consistente én sterk geïntegreerde wijze bij de doelgroepen voor het voetlicht gebracht. Het opmerkelijke hierbij is dat partners kunnen aanhaken door slechts alleen de productiekosten van de uiting te betalen; Marketing Drenthe financiert de mediakosten. Op deze manier biedt de campagne participerende partijen een landelijk podium en zorgt de inhoud voor weer een extra stuk bewijslast van het feit dat Drenthe veel te kwalitatiefs te bieden heeft.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen