Draadloos Zakendoen

KPN Zakelijk / NTT (N=5 i.s.m. Media Republic)

Bekijk deze campagne op pagina 32 van het SAN Jaarboek 2006.

Adverteerder
KPN Zakelijk
Titel
Persoonlijk Advies Draadloos Zakendoen
Bureau
NTT (N=5 i.s.m. Media Republic)
Account
Marlinka Rinsma, Linda Staal (N=5), Evelien Klipp (Media Republic)
Copy
Romke Oortwijn (N=5)
Art
Peter Hebbing (N=5), Remco Bos, Karlijn Nijenhuis (Media Republic)
Strateeg
Marc Pieterse (N=5), Bas Verhart (Media Republic)
Opdrachtgever
Aline van Keulen, Annebeth van der Toorn, Carolijn Leujes-Dreijklufft
Film/Productiemaatschappij
Czar.nl (regisseur: Lieven van Baelen)
Editor
Marc Bechtold
Muziek
Clapping song - Lincoln Chase. Uitvoering: Shirley Ellis
RTV-producer
Françoise Tanis
Fotografie
Peter Hebbing
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van KPN Zakelijk
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van NTT (N=5 i.s.m. Media Republic)
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Business-to-Business
Meer Business-to-Business inzendingen

Business-to-Business

Doelstelling

KPN middels een crossmediale campagne neerzetten als een echte serviceorganisatie voor het MKB die de vernieuwing van draadloos zakendoen op een eenvoudige manier relevant maakt met persoonlijk advies op maat.

Doelgroep

De MKB-ondernemer, met focus op bedrijven van 5-50 medewerkers waarbij de vanzelfsprekendheid van een ict-afdeling ontbreekt.

Strategie/Concept

Vanuit de nieuwe merkbelofte ‘sluit je aan’ worden ondernemers als het ware letterlijk aangesloten op de nieuwe mogelijkheden van draadloos zakendoen. Persoonlijk advies staat hierbij centraal. Niet als doel op zich, maar als middel om draadloos zakendoen toegankelijk te maken voor de ondernemer. Deze wil graag up-to-date blijven, maar heeft vaak geen idee hoe. Daarom biedt KPN persoonlijk advies over actuele thema’s, zoals draadloos zakendoen. Hiermee positioneert KPN zich duidelijk als serviceorganisatie en niet alleen als leverancier van kwaliteitsproducten en -diensten. KPN biedt dit persoonlijk advies in vele vormen die samenkomen op het veel bezochte online platform dat een centrale rol speelt in de campagne. Hier kunnen ondernemers een afspraak maken met een persoonlijk adviseur of zich informeren over draadloos zakendoen middels cases en videotestimonials van collega-ondernemers. Ook zijn er weblogs van persoonlijk adviseurs, chat mogelijkheden, productinformatie, productaanbiedingen, etc. Op deze manier vindt iedere ondernemer op een voor hem passende wijze aansluiting op de vernieuwing.

Media- en middelenstrategie

Om KPN voor deze doelgroep op de kaart te zetten, is gekozen voor een crossmediale aanpak waarbij het online platform een centrale en activerende rol speelt. TV is cruciaal om bereik te creëren en om KPN te positioneren als dé partij voor het MKB. Op het platform en in print maken we draadloos zakendoen relevant door de doelgroep te informeren. In dagbladen en op radio communiceren we de draadloze productaanbiedingen op actiematige wijze. Vanuit de centrale conceptgedachte is ook een vertaalslag gemaakt naar direct marketing en POS.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen