Dr. van der Hoog. Natuurlijke Klasse

Dr. van der Hoog. Natuurlijke Klasse

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Dr. van der Hoog
Bureau
Gleijm & van der Waart
Jaar
2011
Paginanummer
294

Doelstelling

Herpositioneer Dr. van der Hoog - met 75 jaar het oudste Nederlandse cosmeticahuis - om de gewenste groei (naamsbekendheid, merkvoorkeur, omzet) in de komende jaren te realiseren. Laat zien dat een klein Nederlands merk in een speelveld met grote internationale merken het verschil kan maken met een nieuwe en opvallende positionering.

Doelgroep

Dr. van der Hoog wordt gebruikt door vrouwen die zichzelf omschrijven als: zelfverzekerd, sociaal, zeer actief, op zoek naar balans, iemand die eigen keuzes maakt en kwaliteit belangrijk vindt. Dr. van der Hoog wordt vooral door vrouwen van 18-24 jaar gebruikt. De nieuwe positionering moet het merk verjongen. Door het nieuwe aspiratieniveau zal de huidige doelgroep (maar ook wat oudere en jongere vrouwen) zich nog meer aangesproken voelen.

Concept

De huid is als een kledingstuk. Het laat zien wie je bent en hoe je je voelt. Hoe mooier de huid, hoe mooier je uitstraling. Schoonheid ontleend aan de natuur is wat Dr. van der Hoog drijft. Puur en wars van fancy toevoegingen. Dr. van der Hoog belooft natuurlijke schoonheid in de cityjungle. Helder, fris en authentiek. Een verademing in het leven van de metropolitische en outgoing vrouw. Natuurlijke schoonheid. It shows. Zo voelt Dr. van der Hoog. Vanuit de gedachte dat de huid net een kledingstuk is, kreeg Dr. van der Hoog een fashionable uitstraling. Bij deze nieuwe merkidentiteit hoort een nieuw logo en een nieuwe verpakkingslijn.

Media- en middelenstrategie

Dr. van der Hoog is geïntroduceerd bij de retail en bij de pers: er is een tweetal events georganiseerd en er is ingezet op word-to-mouth marketing door buzzers en bloggers in te schakelen. We zetten in op een geïntegreerde middelenmix: website, online, advertenties, campagne op Facebook en point-of-sale materiaal. Een nieuwe televisiecommercial met activerende tag-ons vormt de primaire driver voor zichtbaarheid en bekendheid. Hierbij wordt op programma's ingekocht die optimaal de doelgroep bereiken en passen bij de A-merkstatus van Dr. van der Hoog.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken