Dr. van der Hoog. Natuurlijke Klasse

Dr. van der Hoog / Gleijm & van der Waart

Bekijk deze campagne op pagina 294 van het SAN Jaarboek 2011.

Adverteerder
Dr. van der Hoog
Titel
Lichaamsverzorging
Bureau
Gleijm & van der Waart
Account
Marilla Ruczynski, Anne-Marie Segers-Van Hassel
Copy
Arjan Boogerds
Art
Maarten Boog, Saskia Beekwilder en Manon de Greef
Strateeg
Claudia Langner en Roel de Kok
Opdrachtgever
Shiva ten Cate en Ella van den Berg
Fotografie
Dalai Laika
In samenwerking met
Nu Amsterdam, Wisecrackers, Fuzzy Shots en Procurios
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Dr. van der Hoog
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Gleijm & van der Waart
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Herpositioneer Dr. van der Hoog - met 75 jaar het oudste Nederlandse cosmeticahuis - om de gewenste groei (naamsbekendheid, merkvoorkeur, omzet) in de komende jaren te realiseren. Laat zien dat een klein Nederlands merk in een speelveld met grote internationale merken het verschil kan maken met een nieuwe en opvallende positionering.

Doelgroep

Dr. van der Hoog wordt gebruikt door vrouwen die zichzelf omschrijven als: zelfverzekerd, sociaal, zeer actief, op zoek naar balans, iemand die eigen keuzes maakt en kwaliteit belangrijk vindt. Dr. van der Hoog wordt vooral door vrouwen van 18-24 jaar gebruikt. De nieuwe positionering moet het merk verjongen. Door het nieuwe aspiratieniveau zal de huidige doelgroep (maar ook wat oudere en jongere vrouwen) zich nog meer aangesproken voelen.

Strategie/Concept

De huid is als een kledingstuk. Het laat zien wie je bent en hoe je je voelt. Hoe mooier de huid, hoe mooier je uitstraling. Schoonheid ontleend aan de natuur is wat Dr. van der Hoog drijft. Puur en wars van fancy toevoegingen. Dr. van der Hoog belooft natuurlijke schoonheid in de cityjungle. Helder, fris en authentiek. Een verademing in het leven van de metropolitische en outgoing vrouw. Natuurlijke schoonheid. It shows. Zo voelt Dr. van der Hoog. Vanuit de gedachte dat de huid net een kledingstuk is, kreeg Dr. van der Hoog een fashionable uitstraling. Bij deze nieuwe merkidentiteit hoort een nieuw logo en een nieuwe verpakkingslijn.

Media- en middelenstrategie

Dr. van der Hoog is geïntroduceerd bij de retail en bij de pers: er is een tweetal events georganiseerd en er is ingezet op word-to-mouth marketing door buzzers en bloggers in te schakelen. We zetten in op een geïntegreerde middelenmix: website, online, advertenties, campagne op Facebook en point-of-sale materiaal. Een nieuwe televisiecommercial met activerende tag-ons vormt de primaire driver voor zichtbaarheid en bekendheid. Hierbij wordt op programma's ingekocht die optimaal de doelgroep bereiken en passen bij de A-merkstatus van Dr. van der Hoog.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen