Dr. Oetker Pizzaburger ft. MasterMilo: Zwarte Cross 2016

Dr. Oetker Pizzaburger ft. MasterMilo: Zwarte Cross 2016

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
DR. OETKER
Bureau
UM
Jaar
2016
Paginanummer
231

Doelstelling

Stimuleer verkoop door Pizzaburger te positioneren als handige snack tussendoor: met één hand te eten (kennisgebrek is barrière).

Doelgroep

Man 20-29 jr.

Concept

Auto-/motorsport en bier zijn belangrijk voor de doelgroep. Daarom sponsort Dr. Oetker de grootste motorcross ter wereld: de Zwarte Cross. Om impact te hebben, is naamsvermelding niet voldoende. Meedoen aan de race - de kern van de cross - wél. Wie kan dat beter dan MasterMilo? Hij is zeer geliefd bij de doelgroep. Dr. Oetker vroeg MasterMilo een hakselaar om te bouwen, zodat deze met één hand te besturen is: daardoor is de andere vrij voor een Pizzaburger. We volgen MasterMilo op de weg naar Zwarte Cross en tijdens de race.

Media- en middelenstrategie

TV is ingezet om on-pack te promoten (win tickets). Daarna is video ingezet op Facebook met scherpe targeting. Bovendien is slim gebruik gemaakt van de achterban van MasterMilo (+140.000 volgers). Bereik is gemaximaliseerd door content aan te jagen via VICE. Resultaat: uitverkocht op de Zwarte Cross (best verkochte food-item).
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken