DPG Media geeft een nieuwe invulling aan print en wint daarmee van Google Ads met een lagere CPA

DPG Media geeft een nieuwe invulling aan print en wint daarmee van Google Ads met een lagere CPA

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
BOOKIT: BUNGALOWS.NL
Bureau
DPG Media BV
Jaar
2020
Paginanummer
408

Doelstelling

Nieuwe klanten realiseren en bestaande klanten effectief uitsluiten. Inzicht en transparantie in de effectiviteit van de verschillende media kanalen. Hogere ROI dan de huidige media inzet via Google Ads

Doelgroep

Nieuwe klanten die een boeking doen bij bungalows.nl

Merkomschrijving

Boekingssite op het gebied van korte tussendoor vakanties in bungalowparken

Concept

DPG Media is de enige publisher in Nederland met een uniek datawarehouse, waarin alle data aan elkaar zijn gekoppeld en miljoenen klantprofielen zijn opgebouwd. DPG Media heeft toestemming om deze klanten gepersonaliseerd te benaderen, middels abonnees die wekelijks hun favoriete magazines ontvangen. De inzet van data audiences op individueel niveau, zowel online als in print, is
uniek.
Het DPG Media Datawarehouse is gekoppeld aan het Data Management Platform (via Shopping Minds) van bungalows.nl. Op die manier wordt een customer match gemaakt. De data zijn op individueel niveau samengebracht middels sleutels als e-mailadres en/of NAW-gegevens (dus cookieless, obv first party data). Hierdoor heeft DPG Media de mogelijkheid om op basis van Customer Matching en klantdata de boodschap in print, net zoals bij online, te personaliseren op individueel niveau. Daarnaast kunnen bestaande klanten worden uitgesloten.

Media- en middelenstrategie

Door het combineren van klantprofiel data (CRM) en regiodata kunnen we op maat gemaakte aanbiedingen creëren. Bestaande klanten werden uitgesloten en obv de regio waar men woont, werd de aanbieding bepaald. Uit onderzoek bleek namelijk dat regio en voorkeur voor vakantieplek sterk samenhangen. Abonnees kregen middels een insert een persoonlijk relevante boodschap meegestuurd met Libelle, Veronica en Donald Duck, waarbij dus bestaande klanten geen insert kregen. Door alle gerealiseerde boekingen te koppelen aan de personen uit de customer data match weten we precies welke klanten hebben geboekt en hoeveel boekingen door print zijn gerealiseerd. Daarmee kon het effect 1 op 1 worden geanalyseerd.
De campagne was zeer succesvol en laat op overtuigende wijze zien dat het gebruik van Customer Matching in print werkt! Een gepersonaliseerde insert in de geselecteerde magazines heeft een CPA die meer dan 2 keer lager is dan Google Ads en bijna 2 keer zoveel boekingen oplevert.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken