Douwe geeft een rondje voor 15 jaar BOB

Douwe geeft een rondje voor 15 jaar BOB

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
MINISTERIE VAN INFRASTRUCTUUR EN WATERSTAAT
Bureau
Roorda Reclamebureau
Jaar
2017

Nominatie 2017

Doelstelling

BOB bestaat dit jaar 15 jaar. Het Ministerie van IenW wil het publiek bedanken voor het succes van de campagne en de sociale norm bevestigen. Deze campagne dient dan ook om zoveel mogelijk bereik te krijgen door inzet van paid, owned en vooral earned media.

Doelgroep

Nederlanders van 18 jaar en ouder met een rijbewijs, en de sociale omgeving van al die chauffeurs.

Strategie/Concept

BOB bestaat 15 jaar en geeft daarom een rondje! Daar waar het 't meest relevant is: in het verkeer. De BOB-campagne trakteert op een rondje door live 'achterbanksessies' met Douwe Bob te organiseren en live te streamen. Winnaars worden geselecteerd uit deelnemers die hun favoriete songs van de afgelopen 15 jaar in een Spotify-playlist zetten. De rest van Nederland kan meegenieten via de livestreams op Facebook, de actiesite, live streaming banners en video billboards. Tijdens de sessies wordt engagement gestimuleerd door kijkersvragen te beantwoorden en Douwe's 15 jaar BOB Quiz. Door gebruik te maken van een innovatief platform (Ubideo) hebben we een primeur op Facebook: switchen tussen meerdere camera's (iPhone's) tijdens de livestream.

Media- en middelenstrategie

Online media in de vorm van streaming banners, Facebook/Instagram video's en social ads. De livestreams waren zichtbaar op Facebook (uiteraard deelbaar), onze eigen website en via het grote digitale scherm op het Rembrandtplein, het uitgaanscentrum van onze hoofdstad. We hebben ook optimaal gebruik gemaakt van onze samenwerking met Douwe Bob en dat leverde veel free publicity op bij meerdere televisieprogramma's en online (show-) nieuwsrubrieken en landelijke dagbladen.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken