Douwe geeft een rondje voor 15 jaar BOB

Douwe geeft een rondje voor 15 jaar BOB

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
MINISTERIE VAN INFRASTRUCTUUR EN WATERSTAAT
Bureau
Roorda Reclamebureau
Jaar
2017
Paginanummer
356

Doelstelling

Het publiek bedanken voor het succes en BOB als sociale norm bevestigen. Daarom willen we zoveel mogelijk bereik krijgen via paid, owned en vooral earned media.

Doelgroep

Iedereen met rijbewijs en hun sociale omgeving.

Merkomschrijving

BOB werkt er al 15 jaar aan om ons geen alcohol te laten drinken als we nog moeten rijden. Met succes: 92% kent BOB en 82% vindt het normaal (=de sociale norm) om niet te drinken als je nog moet rijden.

Concept

BOB bestaat 15 jaar en geeft een rondje! Daar waar het 't meest relevant is: in het verkeer. Door een Spotify playlist samen te stellen maak je kans op een live 'achterbanksessie' met Douwe Bob. De rest van Nederland kan meegenieten via de livestreams. Door gebruik te maken van een innovatief platform (Ubideo) hebben we een primeur op Facebook: switchen tussen meerdere camera's (iPhone's) tijdens de livestream.

Media- en middelenstrategie

Online media: streaming banners, Facebook/Instagram video's en social ads. Livestreams via Facebook, website en het digitale scherm op het Rembrandtplein. Door slim te pluggen heeft de inzet van Douwe Bob veel free publicity opgeleverd bij televisieprogramma's en online (show-)nieuwsrubrieken.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken