Douwe Egberts SENSEO®  Het Duet

Douwe Egberts SENSEO® Het Duet

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Douwe Egberts SENSEO®
Bureau
Saatchi & Saatchi | Leo Burnett
Jaar
2011
Paginanummer
292

Doelstelling

10 jaar geleden zette Douwe Egberts met de introductie van SENSEO® de Nederlandse koffiemarkt op zijn kop. SENSEO® is nog steeds een sterke propositie op de koffiemarkt: in 4,7 miljoen huishoudens staat een SENSEO® machine. Maar omdat steeds meer mensen switchen naar huismerken staat Douwe Egberts SENSEO® na 10 jaar sterk onder druk. Tijd om het merk in beweging te brengen en meer van nu te maken. De doelstelling daarbij: het vergroten van de merkoverweging en loyaliteit om het marktaandeel te vergroten

Doelgroep

Gezinnen (met kinderen) die Douwe Egberts SENSEO® gebruiken, maar regelmatig afwisselen met huismerken.

Concept

Het merk Douwe Egberts wil mensen met elkaar verbinden en inspireren. Voor de SENSEO® propositie draait het specifiek om 'meer variatie voor meer inspiratie'. De variatie brengt verschillende soorten koffiedrinkers bij elkaar. Vanuit hun verschillende smaken en stijlen ontstaan goede ideeën. In deze campagne wordt dat geïllustreerd door het bij elkaar brengen van de twee verschillende muziekstijlen van Alain Clark en Jacqueline Govaert, met als resultaat (goed idee) het duet 'Wherever I go'. Deze werd daadwerkelijk gereleaset als single. Het ontstaan ervan speelde een centrale rol in de campagne. Consumenten konden daarnaast actief deelnemen aan de campagne, waarmee de band met het merk extra werd versterkt. Zo kreeg iedereen bijvoorbeeld de kans zelf online een duet te zingen met Alain of Jacqueline en dit te delen met vrienden.

Media- en middelenstrategie

De opvallende samenwerking tussen Alain en Jacqueline werd wereldkundig gemaakt, met behulp van middelen die bij de muziekwereld horen: radiolancering van de single, een videoclip, optredens en de bijbehorende PR. De koppeling met het merk Douwe Egberts SENSEO® werd extra gemaakt via de TV commercial, winkelvloer, verpakkingen, online & social media en print. Ten slotte was er een activatie (win een iPad), die resulteerde in meer dan 750.000 ingevulde actiecodes.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken