Douwe Egberts KoffieWekker

Douwe Egberts KoffieWekker

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Douwe Egberts
Bureau
FHV BBDO
Jaar
2006
Paginanummer
298

Doelstelling

Primair: onder de doelgroep de bekendheid vergroten van de aanwezigheid van Douwe Egberts op muziekfestivals door middel van de unieke en exclusieve KoffieWekker-service binnen het nieuwe communicatieplatform: ‘Douwe Egberts brengt mensen tot elkaar’. Secundair (via tvc): brede doelgroep laten zien dat Douwe Egberts ook daar is waar jongeren behoefte hebben aan verse lekkere koffie en aan contact met elkaar.

Doelgroep

Jongeren (18-28 jr.)

Concept

Wakker worden na een festivalnacht was nog nooit zo lekker ... Je ligt brak in je tent maar gelukkig is er hulp: de Douwe Egberts KoffieWekker-service.

Media- en middelenstrategie

Naast print en bannering wordt men middels een tvc naar www.koffiewekker.nl geleid (gebruikmakend van de alom bekende, in een modern jasje gestoken Douwe Egberts tune). Hier kunnen toegangskaarten voor de verschillende festivals gewonnen worden door zelf de hoofdrol te vervullen in een speciale versie van de KoffieWekker-commercial. Door het KoffieWekker-spel te spelen maakt men kans op een gratis KoffieWekker-pakket: drie keer koffie bij je tent, cap met buttons van optredende bands en zweetband. Door media en activatie te integreren raakt een nog groter deel van de doelgroep bekend met deze vernieuwende en waarde toevoegende activatie, passend bij het merk Douwe Egberts.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken