DOUWE EGBERTS ICE COFFEE

DOUWE EGBERTS ICE COFFEE

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Douwe Egberts Nederland
Bureau
LEMZ
Jaar
2009
Paginanummer
222

Doelstelling

Bekendheid en trial genereren voor de introductie van Douwe Egberts Ice Coffee.

Doelgroep

Jong volwassenen, M/V tussen 19-39 jaar

Concept

We kiezen een eenduidige propositie en sympathieke campagne missie vanuit het merk. Douwe Egberts Ice Coffee is ‘de lekkerste beloning’, een tussendoortje voor kleine dagelijkse succesjes. Onderzoek toont echter aan dat we in tijden van recessie te weinig stilstaan bij onze dagelijkse succesjes. Douwe Egberts wil mensen stimuleren vaker stil te staan bij deze momenten en zo een golf van positieve energie losmaken in Nederland. We gebruiken de high five als aanstekelijk gebaar om succes te vieren én te delen met anderen, samen met een Ice Coffee als lekkerste beloning.

Media- en middelenstrategie

Met een bescheiden totaalbudget bouwen we de campagne rondom een experiential sampling tour waarin we dagelijkse succesjes echt vieren. Speciale teams reizen door Nederland en verrassen mensen op relevante plaatsen met een spontane high five én gratis Ice Coffee, de lekkerste beloning. Omdat ze bijvoorbeeld geslaagd zijn met shoppen, de vakantiefile hebben doorstaan of de derde dag van de Nijmeegse Vierdaagse hebben overleefd. In totaal worden zo 355.000 succesjes door het land beloond. Door slimme inzet van nationale en lokale media wordt met de sympathieke tour veel free publicity gegenereerd. Het aanstekelijke karakter van de high five wordt ook in samenwerking met Hyves een groot succes. Meer dan 120.000 mensen ontvangen een Hyve-five en een coupon voor een gratis Ice Coffee bij de Kiosk op NS stations. In een bereikscampagne bouwen we tegelijk aan een snel opgebouwde propositiebekendheid van 44%. Naast inzet van abri en Metro-oortjes geeft een TV commercial het goede voorbeeld in het vieren van een succesje met een high five en Ice Coffee. Diverse tailormade promoties zorgen op de winkelvloer voor meer bekendheid en trial aankopen onder consumenten. De totale campagne resulteert in een succesvolle introductie en in één klap marktleiderschap binnen de categorie!
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken