DOUWE EGBERTS ICE COFFEE

Douwe Egberts Nederland / LEMZ

Bekijk deze campagne op pagina 308 van het SAN Jaarboek 2009.

Adverteerder
Douwe Egberts Nederland
Titel
Douwe Egberts Ice Coffee, in beker en blik
Bureau
LEMZ
Account
Jack Gnodde, Laura Bremerkamp
Copy
Joris Raaijmakers
Art
Jorn Schakenraad, Remco Marinus
Strateeg
Tim Claassen
Opdrachtgever
WOUTER ECKELMANS, ELLES VAN DEN BERG, MYLENE HEYSTEK
Film/Productiemaatschappij
Christel Palace, regisseur: Marco Grandia
RTV-producer
Frank van Ree
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Douwe Egberts Nederland
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van LEMZ
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Bekendheid en trial genereren voor de introductie van Douwe Egberts Ice Coffee.

Doelgroep

Jong volwassenen, M/V tussen 19-39 jaar.

Strategie/Concept

We kiezen een eenduidige propositie en sympathieke campagne missie vanuit het merk. Douwe Egberts Ice Coffee is ‘de lekkerste beloning’, een tussendoortje voor kleine dagelijkse succesjes. Onderzoek toont echter aan dat we in tijden van recessie te weinig stilstaan bij onze dagelijkse succesjes. Douwe Egberts wil mensen stimuleren vaker stil te staan bij deze momenten en zo een golf van positieve energie losmaken in Nederland. We gebruiken de high five als aanstekelijk gebaar om succes te vieren én te delen met anderen, samen met een Ice Coffee als lekkerste beloning.

Media- en middelenstrategie

Met een bescheiden totaalbudget bouwen we de campagne rondom een experiential sampling tour waarin we dagelijkse succesjes echt vieren. Speciale teams reizen door Nederland en verrassen mensen op relevante plaatsen met een spontane high five én gratis Ice Coffee, de lekkerste beloning. Omdat ze bijvoorbeeld geslaagd zijn met shoppen, de vakantiefile hebben doorstaan of de derde dag van de Nijmeegse Vierdaagse hebben overleefd. In totaal worden zo 355.000 succesjes door het land beloond. Door slimme inzet van nationale en lokale media wordt met de sympathieke tour veel free publicity gegenereerd. Het aanstekelijke karakter van de high five wordt ook in samenwerking met Hyves een groot succes. Meer dan 120.000 mensen ontvangen een Hyve-five en een coupon voor een gratis Ice Coffee bij de Kiosk op NS stations. In een bereikscampagne bouwen we tegelijk aan een snel opgebouwde propositiebekendheid van 44%. Naast inzet van abri en Metro-oortjes geeft een TV commercial het goede voorbeeld in het vieren van een succesje met een high five en Ice Coffee. Diverse tailormade promoties zorgen op de winkelvloer voor meer bekendheid en trial aankopen onder consumenten. De totale campagne resulteert in een succesvolle introductie en in één klap marktleiderschap binnen de categorie!

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen