Douwe Egberts. Gebrand voor Nederland

Douwe Egberts. Gebrand voor Nederland

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
DOUWE EGBERTS
Bureau
FHV BBDO
Jaar
2013
Paginanummer
292

Doelstelling

Aroma Rood filterkoffie van Douwe Egberts is al jarenlang de best verkochte koffie van het schap. Maar de concurrentie neemt toe, prijs wordt belangrijker en steeds vaker switchen mensen van DE naar PL en hard discount koffie. DE wil haar toegevoegde waarde bevestigen en ontwikkelde twee nieuwe koffievarianten op het vertrouwde Aroma Rood: de pittige Aroma Rood Donker en de milde Aroma Rood Blond. De campagne moet de beide varianten introduceren en duidelijk maken hoe de twee nieuwe smaken een aanvulling vormen op het bestaande assortiment. Tegelijkertijd moet de campagne de kwaliteitsperceptie van DE versterken en mensen zo bevestigen in hun keuze voor DE.

Doelgroep

Koffiedrinkers van Nederland (35+) die geloven dat alle koffie hetzelfde is.

Concept

In de campagne laten we zien dat DE, als oer-Hollands koffiemerk, de Nederlandse koffiemomenten als geen ander kent. En dat DE haar vakmanschap inzet om koffie te branden die precies is afgestemd op die Nederlandse gewoonten en rituelen. Zoals de donker gebrande Aroma Rood met een pittige smaak, waarmee Nederland in de ochtend kan opstarten. En de licht gebrande Aroma Rood Blond met een milde smaak, waarmee Nederland aan het einde van de dag kan ontspannen. Douwe Egberts. Gebrand voor Nederland.

Media- en middelenstrategie

Om snel breed bereik op te bouwen zetten we TV in. In outdoor en print richten we ons op de shopperdoelgroep. Hier vertellen we meer over hoe Aroma Rood Donker en Blond verschillen van de vertrouwde Aroma Rood. Met tastings op de winkelvloer en proefpakketten huis-aan-huis laten we mensen de smaak en de geur van de twee nieuwe varianten zelf ervaren. En met succes: de campagne wist de nieuwe smaakvarianten duidelijk te positioneren, overtrof de salesdoelstellingen en versterkte de merkpositie van DE.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken