Douwe Egberts Burendag

Douwe Egberts Burendag

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Douwe Egberts
Bureau
LEMZ
Jaar
2006
Paginanummer
232

Winnaar 2006

Doelstelling

Verankeren van het Douwe Egberts merk door de doelgroep op een relevante en spraakmakende wijze met elkaar in contact en gesprek te brengen om hen daarmee te laten ervaren dat het in Nederland gezelliger is dan men denkt.

Doelgroep

Alle Nederlanders in hun rol als buren.

Concept

Uit onderzoek blijkt dat het contact met de buren door tijdgebrek onder druk staat, terwijl er wel behoefte is aan meer contact. Douwe Egberts kan een duwtje in de rug geven, want waar Douwe Egberts koffie is, wordt gepraat. Met Burendag creëren we een dag waarop mensen zich realiseren hoe belangrijk en leuk goed contact met de buren is. Dé dag om even bij te kletsen met de buren of misschien wel voor het eerst contact te leggen. Met Burendag hebben we de aanleiding om mensen dichter tot elkaar te brengen.

Media- en middelenstrategie

In een 360° campagne werken we toe naar de viering van Burendag op 16 september. Met een PR offensief op basis van onderzoek en een non-spot deal met SBS wordt Burendag krachtig op de agenda gezet. Met televisie (i.s.m. FHV/BBDO), outdoor, onpack & instore communicatie, online advertising en print wordt iedereen in Nederland opgeroepen hun deur open te zetten op www.de.nl. Daar kun je zien wie er in de buurt al meedoet en wat hun ideeën zijn voor Burendag. Met de aankoop van een actieverpakking maak je op de site kans op buurtprijzen zoals een buurtfeest. Alle deelnemers ontvangen bovendien een gratis deurschildje om aan te geven dat ze open staan voor meer contact in de buurt. Op basis van een tussenstand informeren we alle lokale en regionale media van Nederland over de gezelligste straten en spontaan geplande buurtfeesten in hun omgeving. Douwe Egberts zet op 16 september Burendag in haar locaties in Utrecht en Joure natuurlijk zelf ook de deuren open zodat iedereen kan zien hoe het er in een koffiefabriek aan toe gaat. Binnen het Burendag thema worden verschillende tailor made sales promoties ingezet, zoals Burenkopjes en een Straatje Koffie. De website is te bekijken op www.ingezondenwerk.nl/burendag.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken