Doritos VR Battle

Doritos VR Battle

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
PEPSICO - DORITOS
Bureau
Fitzroy
Jaar
2016
Paginanummer
260

Nominatie 2016

Doelstelling

Doritos wil hét chipsmerk voor jongeren zijn. Alleen hoe worden we relevant voor deze lastig te bereiken en veeleisende doelgroep?

Doelgroep

Nederlandse jongeren tussen de 16 en 24 jaar.

Concept

Jongeren en gaming zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Daarom overtreffen we de gemiddelde game-ervaring volledig. Doritos neemt een leidende rol om jongeren de boldness van VR te laten ervaren. We lanceren de Doritos VR Battle. Een ultieme VR-experience die we tot leven brengen door middel van online content, influencers, een activatie én met de release van een multiplatform game.

Media- en middelenstrategie

We starten de campagne door de ultieme VR-ervaring neer te zetten met de meest geavanceerde VR gear: de HTC Vive met tracking sensoren. Doritos is het eerste merk met een branded game voor deze nieuwe techniek. In een online video battelen YouTubers Milan Knol en Fifalosophy in een virtuele arena tegen elkaar om de highscore. In een activatie worden alle fans uitgedaagd om te stemmen op hun favoriet. Direct hierna geven we jongeren zelf de mogelijkheid om de VR Battle te beleven tijdens de Doritos VR Experience Day. In het tweede deel van de campagne maken we de VR Battle toegankelijk voor heel Nederland met de release van een multiplatform game in de iOS app store, Google Play store en Steam. Door middel van de EAN-codes van verschillende smaken van Doritos is het mogelijk speciale wapens te unlocken. Zo verbinden we de virtuele wereld direct aan de producten van Doritos en worden de fysieke zakken chips echte 'battle packs'. De game lanceren we aan de hand van een teaservideo op Facebook en in samenwerking met influencers via YouTube, Instagram en Snapchat. Ook verspreiden we met de influencers vele gratis Doritos VR brillen onder de doelgroep. De campagne is raak: met innovatieve content plaatsen we Doritos midden in de gamewereld van jongeren. Door een directe koppeling tussen de virtuele en fysieke wereld overtroffen we alle communicatie- en salestargets.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken