Doritos Jacked (Stunt) Rijschool

DORITOS / Fitzroy Amsterdam

Nominatie 2013

Bekijk deze campagne op pagina 290 van het SAN Jaarboek 2013.

Adverteerder
DORITOS
Titel
Doritos Jacked: 40% groter en dus 'bolder' dan gewone Doritos
Bureau
Fitzroy Amsterdam
Account
Fitzroy Amsterdam
Copy
Fitzroy Amsterdam
Art
Fitzroy Amsterdam
Strateeg
Fitzroy Amsterdam
Opdrachtgever
Marieke van Balen, Charlotte Zelders, Michael Willems, Tessa van Breugel
In samenwerking met
OMD: Casper van der Waal,Cathelijne Post, Cristina Anton
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van DORITOS
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Fitzroy Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Fast Moving
Meer Fast Moving inzendingen

Fast Moving

Doelstelling

Groei in spontane bekendheid van Doritos van 6% naar 7%. Productbekendheid van Doritos Jacked van 30%. Groei in volume sales van Doritos met 7,3% ten opzichte van 2012.

Doelgroep

Primair de Nederlandse jongeren tussen de 16 en 24 jaar. De zogenoemde Hyper Lifers.

Strategie/Concept

Een van de grote momenten in het leven van onze doelgroep is het behalen van je rijbewijs. Maar rijden is saai: teveel regels. Autorijden moet stoerder, dikker en groter net als de nieuwe Doritos Jacked chips. Daarom heeft Doritos rapper Gino Pietermaai geld gegeven om zijn eigen Doritos Jacked (Stunt) Rijschool te starten. De campagne draaide volledig om content, gecreëerd door Gino rondom zijn Jacked rijschool. Content die de doelgroep inspireerde om ook daadwerkelijk een weekend te komen stuntrijden.

Media- en middelenstrategie

Televisiecommercial met ondertiteling van hackers, 6 online episodes via Vice Network en Youtube, eigen song met music clip, website, gehijackte Facebook pagina, online soundboard, pop-up store, rijdend billboard, activatie op winkelvloer, stuntweekend en gepersonaliseerde video's van deelnemers.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen