Doritos Collisions: The Livestream Battle

Doritos Collisions: The Livestream Battle

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
DORITOS
Bureau
Fitzroy
Jaar
2018
Paginanummer
373

Nominatie 2018

Doelstelling

Zoveel mogelijk aandacht genereren rondom de nieuwe Doritos Collisions: twee tegenstrijdige smaken in één zak.

Doelgroep

Hyperlifers: jongeren tussen de 16 en 24 jaar.

Merkomschrijving

Doritos: tortillachips in verschillende extreme smaken.

Concept

De doelgroep staat afwijzend tegenover advertenties, ook wanneer YouTubers 'te commercieel' gaan. We plaatsen daarom ons product niet in content van YouTubers, maar YouTubers in onze propositie. Doritos Collisions: The Livestream Battle. Twee tegenstrijdige YouTubers botsen letterlijk in één livestream. Een gaming en een beauty YouTuber zitten naast elkaar in één kamer, gescheiden door een interactieve muur.

Media- en middelenstrategie

Beide YouTubers streamden op hun eigen kanaal: hoe meer kijkers, hoe groter hun deel van de kamer werd. Met alle hilarische gevolgen van dien. Door ruimte van de tegenstander af te pakken, konden ze punten verdienen. Alles werd in de strijd gegooid om zoveel mogelijk kijkers te trekken. De livestream was een magneet voor de doelgroep en werd overladen met shares en comments om hun favoriete YouTuber te laten winnen. Met als gevolg: extreem veel aandacht voor Doritos Collisions.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken