Donorcampagne 2015

Donorcampagne 2015

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
NIERSTICHTING
Bureau
XXS Amsterdam
Jaar
2015
Paginanummer
324

Nominatie 2015

Doelstelling

De Nierstichting zet alles op alles om ervoor te zorgen dat mensen met een nierziekte in leven blijven en écht kunnen blijven leven. Tijdens de jaarlijkse collecteweek moet hiervoor zoveel mogelijk geld worden ingezameld.

Doelgroep

Primair: Algemeen publiek (40+), gevers ten tijde van de collecte weekcampagne.
Secundair: Huidige donateurs en vrijwilligers van de Nierstichting.

Concept

In de campagne rond de collecteweek staat altijd een van de activiteiten van de Nierstichting centraal. In 2015 besloten we de ontwikkeling van de draagbare kunstnier centraal te zetten. Om twee redenen:
1. De Brand Asset Valuator meet de waarde van merken en geeft advies over hoe zij zich moeten ontwikkelen in het nieuwe landschap. Een van de adviezen was: visie tonen door middel van innovatie. De kunstnier is een van de grootste innovaties waaraan gewerkt wordt.
2. De draagbare kunstnier is een aansprekend en concreet geefdoel.

De campagne - met de jonge nierpatiënt Willem in de hoofdrol - laat zien dat dialysepatiënten gemiddeld drie keer per week, vier uur lang vastzitten aan een groot apparaat. In die tijd kunnen ze niet werken, niet naar school, niet afspreken met vrienden. De draagbare kunstnier geeft nierpatiënten meer energie en maakt hun wereld weer groter. Dit is creatief vertaald naar het thema: 'Laten we de kunstnier klein maken. En de wereld van nierpatiënten weer groot!' 'Draag bij aan de draagbare kunstnier'.

Media- en middelenstrategie

Televisie werd ingezet omdat dit medium het beste in staat is de doelgroep te bereiken, impact te creëren en onze boodschap tot leven te brengen. Daarnaast gebruikten we radio, buitenreclame en acties in grote steden om de collecte direct te ondersteunen. Online werd vooral traffic naar de website gestimuleerd.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken