DONGEL

KPN Zakelijke Markt / N=5

Bekijk deze campagne op pagina 364 van het SAN Jaarboek 2008.

Adverteerder
KPN Zakelijke Markt
Titel
De Dongel, een mobiel internetmodem voor je laptop.
Bureau
N=5
Account
Anneke Bos, Tamara Schelvis
Copy
Pim Kok
Art
Hakan Coskunsoy
Strateeg
Marc Pieterse, Marc Oosterhout
Opdrachtgever
ALINE VAN KEULEN, ANNEBETH VAN DER TOORN, ROEMA RAMBHADJAN
Film/Productiemaatschappij
Czar: Sytske Rijkens (producer), Bart Timmer (regisseur)
Editor
Annelien van Wijnbergen (The Ambassadors)
Muziek
Clous van Mechelen
RTV-producer
Linda Kiphardt
Fotografie
Jan Holtslag
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van KPN Zakelijke Markt
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

KPN meer relevantie geven bij MKB-ondernemers door te laten zien dat KPN mobiel werken voor iedere ondernemer onweerstaanbaar makkelijk maakt. Voortzetten van vergroten merksympathie en verhogen van de sales in de campagneperiode met 50%.

Doelgroep

Primaire doelgroep: ondernemers in het MKB, met een focus op bedrijven tot 10 medewerkers. Secundaire doelgroep: consumenten.

Strategie/Concept

Gebruikmakend van de populariteit van de heren van Vistransploft en het succes van ‘Goeiemoggel’ heeft de campagne een vervolg gekregen vanuit hetzelfde relevante inzicht: vernieuwing binnen bedrijven gaat niet zonder slag of stoot. De baas van Vistransploft wil vernieuwen door ‘mobiel werken’ te introduceren. Heel makkelijk met de Dongel van KPN. Zijn omgeving laat de zaken liever zoals ze zijn (‘het gaat toch goed zo?!’). Er is bewust voor gekozen om Dongel - een bestaande technische term - te gebruiken. Met de Dongel geven we een gevoel van vernieuwing en gemak aan de dienst ‘mobiel werken’. Daarnaast is het woord Dongel een mooi aanknopingspunt voor een ‘Moggeliaanse’ spraakverwarring. Het brede succes van de campagne is aangewend door ook voor de consumentenmarkt een aantrekkelijke aanbieding van de Dongel te communiceren. Een groot succes met een verdubbeling van de verkoop in de zakelijke markt en een opstap qua verkoop van bijna 60% in de consumentenmarkt. Wederom zeer goede resultaten op merksympathie, campagneherkenning en -waardering.

Media- en middelenstrategie

TV en internet zijn de hoofdmedia. TV is nog steeds het meest efficiënt en effectief om grote groepen echt te raken. Op TV staat de belofte ‘makkelijk mobiel werken’ centraal en claimen we ‘de Dongel’. In de tag-ons communiceren we de aanbieding, één voor de zakelijke- en één voor de consumentenmarkt. Op internet wordt het gemak van de Dongel op interactieve wijze gedemonstreerd met een goovie (game + movie ineen). De campagne kent verschillende doorvertalingen zowel thematisch als actiematig naar print, radio, DM, online, PR, intern en winkelvloer.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen