Doneer je voor jezelf?

Doneer je voor jezelf?

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
PINK RIBBON
Bureau
The Odd Shop
Jaar
2017
Paginanummer
282

Nominatie 2017

Doelstelling

Bewustwording creëren dat er, ondanks onderzoeken en de vooruitgang in behandeling, jaarlijks nog veel mensen worden getroffen door en overlijden aan de gevolgen van borstkanker. Geld ophalen voor verder onderzoek blijft essentieel en de verkoop van de armband daarom belangrijk.

Doelgroep

Vrouwen tussen de 25-60 jaar.

Merkomschrijving

Pink Ribbon financiert onderzoeken op het gebied van behandeling, nazorg en langetermijneffecten van borstkanker.

Concept

1 op de 7 vrouwen in Nederland krijgt borstkanker. Een heftig gegeven, want we kennen allemaal wel 7 vrouwen om ons heen. Een vriendin. Of een buurvrouw. Toch gek eigenlijk dat we dan vaak aan een ander denken. Want denk je ook weleens aan jezelf? We houden vrouwen in de campagne (letterlijk) een spiegel voor en maken de boodschap zo heel persoonlijk en relevant.

Media- en middelenstrategie

De campagne is ingezet op tv, print, billboards, abri's, online en social media. Onderdeel was een film die speciaal is ontwikkeld voor de smartphone. Hier wordt op een slimme manier gebruikgemaakt van het spiegelende effect dat zwart beeld geeft op je telefoon. De campagne vergroot hiermee het besef dat het ook jou kan overkomen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken