Dommelsch Muziek

Dommelsch Muziek

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Dommelsch
Bureau
Ideas for Brands
Jaar
2006
Paginanummer
296

Doelstelling

Communiceer Dommelsch als biermerk met een jonge spirit waarbij muziek als platform wordt gebruikt. Gebruik de kracht van het merk in de horeca en de advertentie capaciteiten op het pack voor geïntegreerde communicatie en koppeling met retail.

Doelgroep

Bierdrinkers in de leeftijd 20 tot 45 jaar.

Concept

Door het creëren en inzetten van eigen muziekconcepten Dommelsch een positie geven voor de bierdrinker binnen het voor hun belangrijke interesseveld muziek. Tactiek: we introduceerden de zeer succesvolle Dommelsch Dubbel Dutch concerten met o.a. Candy Dulfer en rapper Extince. Verder werden er in de supermarkt 150 Dommelsch Oranje Supermarkt Concerten gehouden tijdens het WK voetbal. Om een bredere interactie met de doelgroep op te bouwen werd met René Froger een vergaande samenwerking gesloten. Voortvloeiend uit deze samenwerking werden alle verpakkingen van Dommelsch gerestyled naar Limited Edition Music packs’. Daarnaast werd Dommelsch partner van 3 toonaangevende muziekinitiatieven; Dommelsch Locals Only, Dommelsch Clash of the Coverbands en de Dommelsch TWSTD DJ Contest.

Media- en middelenstrategie

Een geïntegreerde aanpak vraagt om een geïntegreerd mediaplan. Vandaar dat er gekozen is voor: TV, outdoor, postering in en om kroegen, restyling van alle packs (Speciale René Froger packs: fles, 33cl en 50 cl blik, shrinkverpakking blik en PerfectDraft vaatjes), biervilten, de nieuwe website dommelschmusic.nl, bannering op diverse muzieksites, seeding van filmpjes op het internet en heel veel free publicity.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken