DOMMELSCH MUZIEK

Inbev Nederland / Ideas for Brands

Bekijk deze campagne op pagina 348 van het SAN Jaarboek 2008.

Adverteerder
Inbev Nederland
Titel
Bier
Bureau
Ideas for Brands
Account
Frans Mollen, Jimmy Fock
Copy
Frans Brand, Joko Jongmans
Art
Jop Quirindongo, Charlotte Vermeer, Diddo Velema
Strateeg
Frans Brand, Frans Mollen
Opdrachtgever
RENÉ BERGMANS
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Inbev Nederland
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Ideas for Brands
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Via het platform Muziek communiceren van de Dommelsch merkwaarden (‘Self Reliance’, ‘Varied life’, ‘Excitement’) Creëren van lange termijn merkconsistentie via de associatie ‘Dommelsch & Muziek’.

Doelgroep

Bierdrinkers, mannen én vrouwen, sterk van karakter, jong van geest, actief, gevarieerd leven, outgoing, geïnteresseerd in (live)muziek (van Nederlandse bodem).

Strategie/Concept

Dommelsch heeft als enige biermerk gekozen voor een 100% focus op muzieksponsoring. Muziek is een uitstekend platform om de merkwaarden ‘Self reliance’, ‘Varied life’ en ‘Excitement’ te communiceren. Muziek is universeel, hoort tot de belangrijkste interessegebieden van consumenten en past uitstekend bij bier. Bovendien is Dommelsch van oudsher sterk vertegenwoordigd in muziekgerelateerde horeca (podia, clubs, muziekcafés) en op festivals. Voor elke doelgroep is door Dommelsch een eigen muziekconcept ontwikkeld of gesponsord. Dommelsch Muziek onderscheid zich van de concurrentie door consequent de beleving van live-muziek centraal te stellen. Dommelsch ondersteunt een grote diversiteit aan muziekinitiatieven, waardoor op een betekenisvolle manier kan worden gecommuniceerd met de diverse subdoelgroepen. Hierbij kiest Dommelsch steevast voor een vernieuwende, verrassende invulling. Bij Dommelsch Dubbel Dutch gaat het om verrassingsacts, bij Dommelsch Live38 zorgt Edwin Evers bij elk concert voor onverwachte gastoptredens en bij Dommelsch Clash of the Cover Bands, Dommelsch Locals Only en Dommelsch TWSTD DJ’s krijgt opkomend talent een platform om zich aan het grote publiek te presenteren. Met de Dommelsch Live38 Blikkenjacht is de muziekpropositie op unieke wijze doorvertaald naar een nationale promotiecampagne met multi-media ondersteuning. Vanuit speciaal ontwikkelde Dommelsch muziekblikken feliciteerde de stem van Edwin Evers de vinders met de kans op het winnen van 25.000 Euro.

Media- en middelenstrategie

Bij elk concept is tailor-made gecommuniceerd.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen