DOMMELSCH MUZIEK

DOMMELSCH MUZIEK

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Inbev Nederland
Bureau
Ideas for Brands
Jaar
2008

Doelstelling

Via het platform Muziek communiceren van de Dommelsch merkwaarden (‘Self Reliance’, ‘Varied life’, ‘Excitement’) Creëren van lange termijn merkconsistentie via de associatie ‘Dommelsch & Muziek’.

Doelgroep

Bierdrinkers, mannen én vrouwen, sterk van karakter, jong van geest, actief, gevarieerd leven, outgoing, geïnteresseerd in (live)muziek (van Nederlandse bodem).

Strategie/Concept

Dommelsch heeft als enige biermerk gekozen voor een 100% focus op muzieksponsoring. Muziek is een uitstekend platform om de merkwaarden ‘Self reliance’, ‘Varied life’ en ‘Excitement’ te communiceren. Muziek is universeel, hoort tot de belangrijkste interessegebieden van consumenten en past uitstekend bij bier. Bovendien is Dommelsch van oudsher sterk vertegenwoordigd in muziekgerelateerde horeca (podia, clubs, muziekcafés) en op festivals. Voor elke doelgroep is door Dommelsch een eigen muziekconcept ontwikkeld of gesponsord. Dommelsch Muziek onderscheid zich van de concurrentie door consequent de beleving van live-muziek centraal te stellen. Dommelsch ondersteunt een grote diversiteit aan muziekinitiatieven, waardoor op een betekenisvolle manier kan worden gecommuniceerd met de diverse subdoelgroepen. Hierbij kiest Dommelsch steevast voor een vernieuwende, verrassende invulling. Bij Dommelsch Dubbel Dutch gaat het om verrassingsacts, bij Dommelsch Live38 zorgt Edwin Evers bij elk concert voor onverwachte gastoptredens en bij Dommelsch Clash of the Cover Bands, Dommelsch Locals Only en Dommelsch TWSTD DJ’s krijgt opkomend talent een platform om zich aan het grote publiek te presenteren. Met de Dommelsch Live38 Blikkenjacht is de muziekpropositie op unieke wijze doorvertaald naar een nationale promotiecampagne met multi-media ondersteuning. Vanuit speciaal ontwikkelde Dommelsch muziekblikken feliciteerde de stem van Edwin Evers de vinders met de kans op het winnen van 25.000 Euro.

Media- en middelenstrategie

Bij elk concept is tailor-made gecommuniceerd.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken