DOMMELSCH EN MUZIEK

INBEV,DOMMELSCH / IDEASFORBRANDS

Bekijk deze campagne op pagina 288 van het SAN Jaarboek 2005.

Adverteerder
INBEV,DOMMELSCH
Titel
Dommelsch bier
Bureau
IDEASFORBRANDS
Account
Frans Mollen, Jimmy Fock
Copy
Krijn van Noordwijk
Art
Diddo Velema, Krijn van Noordwijk
Strateeg
Frans Brand
Opdrachtgever
RENÉ BERGMANS
Film/Productiemaatschappij
Postoffice
Muziek
Krijn van Noordwijk
RTV-producer
Karlijn Fiesler
Fotografie
Diddo Velema, Krijn van Noordwijk, Hans Bakema, Remmelt Staal
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van INBEV,DOMMELSCH
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van IDEASFORBRANDS
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Communiceer Dommelsch als biermerk met een jongen spirit waarbij muziek als platform wordt gebruikt. Gebruik de kracht van het merk in horeca voor geintegreerde communicatie en koppeling met retail.

Doelgroep

Bierdrinkers in de leeftijd 20 - 45 jaar.

Strategie/Concept

Door het creëren en inzetten van een eigen muziekconcept (Dommelsch Dubbel Dutch pop-up concerten) het merk Dommelsch een relevante positie geven voor de bierdrinker binnen het muziekveld, waardoor de connectie met het merk wordt verstevigd. Dommelsch claimt het interessegebied muziek, met communicatiefocus op het domein ’Nederlandse live-muziek’.Daarvoor introduceerden we Dommelsch Dubbel Dutch pop-up concerten. Unieke Nederlandse duo’s (o.a. Xander & DO, Birgit & Sieb, Tasha’s World & Brainpower) zingen in Dommelsch kroegen internationale hits vertaald naar het Nederlands. Klein, bijzonder en uniek als je erbij bent. Groots in media coverage TITEL DOMMELSCH EN MUZIEK 289 GEÏNTEGREERDE C O M M U N I C AT I E door de gerealiseerde vrije publiciteit. Maar waar zijn die concerten? Toets de streepjescode van je Dommelsch vilt, blik, pilsfles of PerfectDraft vaatje in op www.dommelsch.nl en je krijgt de tourlist. Volgens goed Nederlands gebruik zijn de concerten gratis. Daarnaast vroegen we studenten van de Rock Academie dezelfde nummers in 200 supermarkten op te voeren. Daardoor leggen we ook op de winkelvloer de relatie met Dommelsch en muziek. En dat was een enorm commercieel succes.

Media- en middelenstrategie

Een geïntegreerde aanpak vraagt om een geïntegreerd mediaplan. Vandaar dat gekozen is voor TV, postering (in en om kroegen), backlabels van de flessen, shrinkverpakking van blik, internet (eigen site en bannering), het “lekken” van de locaties van de concerten via internet communities, internetinterviews via Toazted, de bierviltjes in de Dommelsch locaties en vooral heel veel free publicity.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen