DOMMELSCH EN MUZIEK

DOMMELSCH EN MUZIEK

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
INBEV,DOMMELSCH
Bureau
IDEASFORBRANDS
Jaar
2005
Paginanummer
288

Doelstelling

Communiceer Dommelsch als biermerk met een jongen spirit waarbij muziek als platform wordt gebruikt. Gebruik de kracht van het merk in horeca voor geintegreerde communicatie en koppeling met retail.

Doelgroep

Bierdrinkers in de leeftijd 20 - 45 jaar.

Concept

Door het creëren en inzetten van een eigen muziekconcept (Dommelsch Dubbel Dutch pop-up concerten) het merk Dommelsch een relevante positie geven voor de bierdrinker binnen het muziekveld, waardoor de connectie met het merk wordt verstevigd. Dommelsch claimt het interessegebied muziek, met communicatiefocus op het domein ’Nederlandse live-muziek’.Daarvoor introduceerden we Dommelsch Dubbel Dutch pop-up concerten. Unieke Nederlandse duo’s (o.a. Xander & DO, Birgit & Sieb, Tasha’s World & Brainpower) zingen in Dommelsch kroegen internationale hits vertaald naar het Nederlands. Klein, bijzonder en uniek als je erbij bent. Groots in media coverage TITEL DOMMELSCH EN MUZIEK 289 GEÏNTEGREERDE C O M M U N I C AT I E door de gerealiseerde vrije publiciteit. Maar waar zijn die concerten? Toets de streepjescode van je Dommelsch vilt, blik, pilsfles of PerfectDraft vaatje in op www.dommelsch.nl en je krijgt de tourlist. Volgens goed Nederlands gebruik zijn de concerten gratis. Daarnaast vroegen we studenten van de Rock Academie dezelfde nummers in 200 supermarkten op te voeren. Daardoor leggen we ook op de winkelvloer de relatie met Dommelsch en muziek. En dat was een enorm commercieel succes.

Media- en middelenstrategie

Een geïntegreerde aanpak vraagt om een geïntegreerd mediaplan. Vandaar dat gekozen is voor TV, postering (in en om kroegen), backlabels van de flessen, shrinkverpakking van blik, internet (eigen site en bannering), het “lekken” van de locaties van de concerten via internet communities, internetinterviews via Toazted, de bierviltjes in de Dommelsch locaties en vooral heel veel free publicity.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken