DOKTERTJE SPELEN

DOKTERTJE SPELEN

Categorie
Personeel
Adverteerder
UMC Utrecht
Bureau
Steam
Jaar
2009
Paginanummer
486

Winnaar 2009

Doelstelling

Jongeren interesseren voor een baan in de zorg en de leerwerktrajecten van het UMC Utrecht.

Doelgroep

Jongeren van 13 t/m 19 jaar.

Concept

Eerst Doktertje Spelen met je Hyves-vrienden als proefkonijn, daarna in ‘t echt bij UMC Utrecht. Het UMC Utrecht start als eerste Nederlandse ziekenhuis een wervingscampagne die zich volledig op Hyves afspeelt. Jongeren kunnen online ‘operaties’ uitvoeren op hun Hyves-vrienden en vervolgens kans maken op een échte baan-voor-1-dag in het ziekenhuis.

Media- en middelenstrategie

Inzet van Hyves in het hart van de doelgroep, gecombineerd met veel free publicity voor de opvallende actie (o.a. Hart van Nederland, Editie NL, RTV Utrecht, landelijke dagbladen, Radio 1 Journaal). Ruim 100.000 Hyvers zijn door een Hyves-vriend uitgenodigd om proefkonijn te zijn voor een online ‘operatie’ en maar liefst 10.000 jongeren plaatsten de gadget op hun Hyves-pagina. Bijna 3000 jongeren meldden zich aan voor de baan-voor-1-dag.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken