#Doemeewasjehanden

#Doemeewasjehanden

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
LIFEBUOY (UNILEVER)
Bureau
DDB Unlimited
Jaar
2020
Paginanummer
269

Doelstelling

Introduceer Lifebuoy op relevante wijze op de Nederlandse markt.

Doelgroep

De doelgroep-benadering is getrapt. Primair richten we ons op jongeren, die mede door onvoldoende handhygiëne en afstand, einde zomer 2020 verantwoordelijk zijn voor het begin van de tweede golf Covid-19 besmettingen. Secundair richten we ons op Boodschappers.

Merkomschrijving

Lifebuoy is wereldwijd de nummer 1 op de markt van hygiënische zeep. Het merk ontplooit initiatieven ter verbetering van handhygiëne: Helping Hands Be Amazing.

Concept

Jongeren zijn onbereikbaar voor woorden tijdens de Corona-persconferenties. Maar de doventolk achter Rutte blijkt een online fenomeen. Dus ontwikkelen we i.s.m. het Nederlands Gebarencentrum een handgebaar op basis van de oproep #Doemeewasjehanden. Bekende social influencers maken dit tot een TikTok-dans en creëren zo een activerende beweging die jongeren wél bereikt.

Media- en middelenstrategie

De beweging wordt op dag 1 van de 2e lockdown gelanceerd en al snel op TikTok opgepakt door jongeren. Via PR-onderzoek, follow-up content op o.m. Linda.nl en een item in RTL Boulevard wordt een bredere doelgroep bereikt. TV en OOH koppelen de hashtag aan Lifebuoy.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken