Doekoe Schoolpleinactie

COOP SUPERMARKTEN / Goud Activatie

Bekijk deze campagne op pagina 349 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
COOP SUPERMARKTEN
Titel
Supermarkt
Bureau
Goud Activatie
Account
Coen Ruseler, Wendy Dissel, Chantal van Amsterdam
Copy
Joost Hammann
Art
Diederik van Kollem, Roel Verhoeven
Strateeg
Charles Borremans
Opdrachtgever
Jurjen Worp
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van COOP SUPERMARKTEN
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Goud Activatie
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Retail
Meer Retail inzendingen

Retail

Doelstelling

Ontwikkel een activatiecampagne, die kinderen in beweging brengt.

Doelgroep

1. Basisscholen; 2. Kinderen op basisscholen; 3. Coop-boodschappers.

Strategie/Concept

Coop Supermarkten hanteert als positionering: 'Lekker, dichtbij & betaalbaar'. Dichtbij betekent o.a., dat Coop concreet maatschappelijke verantwoordelijkheid wil nemen, waaronder ook de verantwoordelijkheid valt voor de gezondheid van de jeugd in de lokale gemeenschap. Omdat Arla Foods, Unilever en de Johan Cruyff Foundation dit streven eveneens omarmen, is met deze partners de Doekoe Schoolpleinactie ontwikkeld. Coop-klanten werden aangezet tot het sparen van 'Doekoe'-muntjes, waarmee voor basisscholen sport- en spelmaterialen beschikbaar werden gesteld, t.w.v. van € 200.000,-. Daarnaast konden 15 Schoolpleinen14 met een gezamenlijke waarde van € 120.000,- worden gewonnen als prijs in een schoolplein-ontwerpwedstrijd.

Media- en middelenstrategie

Folders; POS; instore radiocommercials; promopakket basisscholen; abri's; websites joint partners; social media; PR en free publicity.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen