Doekje erover. Klaar!

Doekje erover. Klaar!

Categorie
Business-to-Business
Adverteerder
PPG COATINGS NEDERLAND B.V.
Bureau
linssen id
Jaar
2014
Paginanummer
54

Nominatie 2014

Doelstelling

Commercieel. In een dalende markt omzet Sigmapearl Clean Matt verhogen en marktaandeel muurverven vergroten. Communicatie. Schilder: stijging merkvoorkeur. Consument: pull naar schilder en retailkanaal. Retail: verbreden distributie.

Doelgroep

Schilder, consument, retail.

Concept

Met het thema: 'Doekje erover. Klaar!' vatten we de USP van Sigmapearl Clean Matt onvergetelijk samen. Als kick off, ook intern, kiezen we voor een heroïsche testfilm waarin echte schilders acteren. Dat spreekt zich rond. Zo krijgen we de sympathie van het hele schildersvak. Op radio stelt een schilder gerust met: Ketchup? Doekje erover. Klaar!". Dat zorgt voor traffic online en in de verf- en behangspeciaalzaak."""

Media- en middelenstrategie

Traditioneel wordt door verfleveranciers als Sigma Coatings alle communicatie gericht op schilder en retailer. In deze campagne gaan we met radio ook direct naar de consument om pull te genereren naar schilders en retailers. doekjeeroverklaar.nl is de hub. Met succes. Omzet Sigmapearl +261%, omzet segment muurverf +10%.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken