Dankzij de langlopende en superconsistente campagne met Tim & Tom als boegbeeld heeft Allsecur een plekje veroverd in de Nederlandse reclamehistorie. Met als prachtig resultaat een stevige positie in de markt voor autoverzekeringen. Onder de nieuwe naam Allianz Direct wil het bedrijf zich breder profileren dan alleen autoverzekeringen én krijgt het een internationaal karakter. Tim & Tom passen daar niet meer bij. Van de ene op de andere dag én je naam veranderen én afscheid nemen van zo'n succesvol advertising property kan een valse start betekenen. Daarom is gekozen voor een zachte introductie via een gefaseerde aanpak bestaande uit twee fases. In de eerste, aankondigingsfase ontdekken Tim & Tom dat Allsecur gaat veranderen in Allianz Direct. In de tweede, overgangsfase bedankt Allianz Direct de tweeling voor bewezen diensten. Terwijl klant en prospect gerust worden gesteld met de boodschap dat al het goede van Allsecur blijft bij Allianz Direct: Premie-alert blijft, 0 Euro eigen risico blijft, Thuisbrengservice blijft, maar Tim & Tom???