’DOE MIJ DIE MAAR’

BELCOMPANY / Leads Communicatie

Bekijk deze campagne op pagina 443 van het SAN Jaarboek 2005.

Adverteerder
BELCOMPANY
Titel
Mobiele telefonie
Bureau
Leads Communicatie
Account
Melchior Pons
Copy
Raoul Bakker (Bottomliners)
Art
Lodewijk van der Peet (Bottomliners)
Opdrachtgever
GINUS TIEMESSEN
Film/Productiemaatschappij
CCCP.com
Muziek
Snoop Dogg - Let’s get Blown.
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van BELCOMPANY
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Leads Communicatie
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Retail
Meer Retail inzendingen

Retail

Doelstelling

Verhoging van de top-of-mind positie van BelCompany als grootste onafhankelijk (retail) aanbieder van mobiele telefonie. Met alle netwerken en alle merken mobiele telefoons.

Doelgroep

Heel Nederland is mobiel. Als marktleider in mobiele telefonie bedien je dan ook heel Nederland. De markt is dominant jong. Met eenleeftijd van 15-35 jaar. Voor wat betreft invulling appeleert Snoop Dogg aan een wat jeugdigere doelgroep en geniet Marco Borsato als Nederlands nr.1 artiest brede bekendheid.

Strategie/Concept

Ontwikkeling van een commercial (2e in de campagne) die metaforisch weergeeft dat men bij BelCompany wel alle vrijheid heeft in de keuze van toestel en/of abonnement en bij veel concurrenten niet, omdat die slechts één netwerk of niet alle merken toestellen aanbieden.

Media- en middelenstrategie

Er is gekozen voor televisie. De metafoor ‘geen keus – wel keus’ laat zich het beste vertalen in bewegend beeld. Vanuit TV is commercial beschikbaar geweest op de site van BelCompany en werd deze viraal verspreid onder Snoop Dogg en Marco Borsato fans.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen