DOE MAAR GEWOON, DAN DOE JE AL GEZOND GENOEG

DOE MAAR GEWOON, DAN DOE JE AL GEZOND GENOEG

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
De Friesland Zorgverzekeraar
Bureau
LEMZ
Jaar
2008
Paginanummer
174

Nominatie 2008

Doelstelling

Klanten werven met een herpositionering in een markt waar maar 3 procent switcht.

Doelgroep

Studenten, jonge gezinnen, gepensioneerden en bedrijven.

Concept

Ongerustheid over ziekte en zorg wordt volksziekte nummer één in Nederland. Terwijl we nog nooit zo gezond zijn geweest als nu. Zorgverzekeraars en media spelen hierbij niet altijd een positieve rol. Mensen worden constant aangespoord om meer te bewegen, anders te eten en zich te laten checken op ziektes. Maar dit levert stress op. We kunnen al die tips niet inpassen in ons drukke leven. Daarom komt De Friesland Zorgverzekeraar (DFZ) met een relativerend alternatief: Doe maar gewoon, dan doe je al gezond genoeg. Dit geeft ‘rust in de kop’. Een visie die naadloos aansluit bij de interne mentaliteit van deze nuchterste zorgverzekeraar van Nederland.

Media- en middelenstrategie

Men heeft nauwelijks interesse in zorgverzekeringen. Daarom maken we contact vanuit emotie, niet vanuit het product: DFZ biedt actief tegenwicht aan de hypes rond ziekte en gezondheid. Een cross-mediale campagne (TVC, print, outdoor, online, PR, POS en DM) geeft consumenten het compliment dat ze ‘gewoon goed bezig’ zijn. Verder zet DFZ eigen medewerkers in als proefkonijn. Ze worden blootgesteld aan een serie populair-wetenschappelijke experimenten, waarbij consumenten online onrustbarende nieuwsberichten indienen en DFZ rust brengt met een relativerende reactie. De media strategie lanceert DFZ als landelijke speler, zonder hiervoor een landelijk budget in te zetten. De TV commercial zetten we in via ad-insert, zodat deze alleen in Noord Nederland te zien is op zenders als SBS6, Net5 en RTL 4. PR zorgt voor veel free publicity, met o.a een voorpagina artikel in NRC. Daarnaast is er een vernieuwende mediadeal met de Pers. DFZ krijgt 24 uur van tevoren het gezondheidsnieuws binnen, om daarop in te haken met advertenties in print en online. De deel-doelgroepen worden apart geactiveerd met mailings gekoppeld aan specifieke incentives, zoals een niet-schoonmaak-schema voor studenten.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken