Docuserie Kwaliteit en Herkomst

MCDONALD'S / LifeHunters

Bekijk deze campagne op pagina 373 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
MCDONALD'S
Bureau
LifeHunters
Account
Jonathan Dijkgraaf
Copy
Anne Holtel
Art
Bart van Lotringen, Jeroen Dontje
Strateeg
Erik Hensel
Opdrachtgever
Eunice Koekkoek
Film/Productiemaatschappij
LifeHunters
Editor
Erwin Verweij, Milan Amzic
Muziek
Stock
RTV-producer
Vanessa Graves, Mirjam van den Bosch, Emily van Dijk
Fotografie
Cedric Veldhuis, Paul Vink
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van MCDONALD'S
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van LifeHunters
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Met deze campagne willen we transparantie bieden over McDonald's als organisatie en de herkomst van de producten.

Doelgroep

18-35 jaar

Strategie/Concept

Voor veel mensen is de kwaliteit en herkomst van McDonald's producten onbekend. Er zijn veel onbeantwoorde vragen. Om transparantie te bieden is een docuserie ontwikkeld waarin kwaliteit en herkomst van ingrediënten centraal staan. Onafhankelijke topchefs nemen zelf een kijkje in de voedselketen en maken haute cuisine gerechten, met ingrediënten van McDonald's, die het publiek mag proeven. McDonald's zoekt letterlijk de dialoog op met de consument.

Media- en middelenstrategie

De campagne behaalde ruim 6.5 mln views. Bereik via Facebook alleen al was ruim 5 mln. De kracht van de serie is de onafhankelijke LifeHunters presenter die het publiek zelf aan den lijve laat ondervinden dat McDonald's producten klasse hebben, puur en lekker zijn. En de chefkoks worden ingezet als hero en ambassadeur van de campagne. De sharefactor is hoog door het eerlijke karakter. Geen acteurs en pure reacties.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen