Hypotheekregels worden aangescherpt. De hypotheekrenteaftrek wordt beperkt. En banken hebben ingeboet aan vertrouwen. De consument zoekt zekerheid. Vooral bij complexe producten als hypotheken. Tegelijkertijd verandert bij De Hypotheker het businessmodel. Wettelijk komt er een einde aan het provisie-systeem. Tijd voor een andere kijk op het merk en de campagne. De naamsbekendheid van De Hypotheker is groot. Ons doel bij de start van de campagne was meer betekenis toevoegen aan het merk door de belangrijke rol van De Hypotheker te claimen. Met betrouwbaar, onafhankelijk hypotheekadvies helpt De Hypotheker je bovenal je thuis te realiseren. "In 25 jaar hielp De Hypotheker een miljoen mensen met de grootste en leukste aankoop in hun leven: hun huis." De campagne zet De Hypotheker neer als marktleider, als grootste, onafhankelijke hypotheekadviseur die begrijpt hoe belangrijk dat nieuwe (t)huis is. Echte mensen vertellen echte verhalen over hun situatie en de toegevoegde waarde van De Hypotheker. Om de campagne onlosmakelijk te verbinden met De Hypotheker gebruiken we 'Jazeker' als visual device. De aftrap-commercial toont mensen die genieten van hun leven, van elkaar, van hun huis. Elk van de opvolgende commercials zoomt in op een specifieke woonsituatie en hypotheekwens.