Disney’s Grote Kerstfeest

Disney’s Grote Kerstfeest

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
The Walt Disney Company Benelux
Bureau
The Oddshop
Jaar
2012
Paginanummer
473

Doelstelling

Claim Kerst voor Disney Channel.

Doelgroep

Kinderen van 6 tot 14 jaar en hun gezin.

Concept

Deze Kerst draaide om Disney's Grote Kerstfeest. Een groot kerstfeest verdient een grote kerstboom. Daar hadden we de kijkers bij nodig. Kinderen konden via Facebook hun eigen magische kerstboom maken. Door hem te versieren en te verzorgen groeide de boom. Kinderen konden ook elkaars bomen versieren. Door de magie te delen groeiden allebei de bomen nog sneller. De grootste boom werd gebruikt op het feest en de winnaar kreeg een VIP-pakket. Om de magie ook lokaal te delen is met UPC samengewerkt. UPC winkels waren gehuld in Disney Kerst sfeer en we organiseerden in de weken voor Kerst UPC Winkel Kerst Events.

Media- en middelenstrategie

Middels promo's, banners, een Telegraaf special, radiospots en Facebook werden kinderen opgeroepen om hun eigen kerstboom te maken. Om tune in naar de zender te vergroten konden kinderen extra groeicodes in de programmering vinden. UPC heeft de campagne online, via mailings en middels winkelmaterialen ingezet.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken