DISNEY INTRODUCEERT TV-ZENDER MET MULTIMEDIALE CAMPAGNE.

DISNEY INTRODUCEERT TV-ZENDER MET MULTIMEDIALE CAMPAGNE.

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Disney Channels Benelux
Bureau
The USP Company
Jaar
2009
Paginanummer
304

Doelstelling

Disney Channel introduceren in Nederland. De campagne, die voor 90% lokaal is ontwikkeld, vertelt aan kids wat ze van Disney Channel kunnen verwachten en zorgt ervoor dat ze bij de lancering op het puntje van hun stoel zitten.

Doelgroep

Disney Channel is te ontvangen door alle 2 miljoen huishoudens van UPC. De zender richt zich op jongens en meisjes van 2-14 jaar en hun ouders. Met een focus op meisjes van 8-14 jaar.

Concept

In de campagne staan een aantal key Disney Channel series centraal waaronder de populaire Phineas & Ferb, Hannah Montana en High School Musical. De series geven de zender meteen een gezicht. Dit is cruciaal omdat kids primair geïnteresseerd zijn in de series van een tv-zender. De bekende Mickey Mouse speelt bewust geen rol omdat hij voornamelijk kleine kinderen tot 5 jaar aanspreekt. Het blauwe lint vormt een herkenbare ‘rode draad’ in de campagne, samen met het Disney Channel logo en de co-branding van UPC.

Media- en middelenstrategie

De campagne is opgebouwd in 3 fasen: 1) aankondigen komst Disney Channel, 2) aftellen tot aan de launchdag, 3) programmering van de launchdag communiceren. In 4 weken is de hele doelgroep bereikt. De middelen die zijn ingezet zijn abri’s, creatieve megamasten en promo’s op de kidszender Jetix. Het UPC-gebied werd gericht bereikt middels online-bannering en homepage takeovers. Twee dagen voor de launch werd een speciale SPITS! verspreid met een cover helemaal in Disney Channel stijl. Alle UPC klanten kregen bij hun rekening een speciaal informatiebulletin over Disney Channel en haar programma’s. Ook trok er, in het UPC-gebied, een Disney-caravan door het land om kinderen kennis te laten maken met hun nieuwe helden. Dit alles bouwde op tot een geheim Disney Concert in de Heineken Music Hall, waar kids kaartjes voor konden winnen. Na 8 weken had iedereen de nieuwe zender gevonden, een bereik van 100% binnen de doelgroep.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken