DISNEY INTRODUCEERT TV-ZENDER MET MULTIMEDIALE CAMPAGNE.

DISNEY INTRODUCEERT TV-ZENDER MET MULTIMEDIALE CAMPAGNE.

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
Disney Channels Benelux
Bureau
The USP Company
Jaar
2009
Paginanummer
542

Doelstelling

Disney Channel introduceren in Nederland.

Doelgroep

De 2 miljoen klanten van UPC. De zender richt zich op gezinnen met kinderen van 2-14 jaar (focus meisjes van 8-14 jaar).

Concept

In de campagne staan de series centraal (o.a. Phineas & Ferb, Hannah Montana). Zij geven de zender een gezicht. Kids zijn primair geïnteresseerd in de series van een tv-zender. Mickey Mouse speelt bewust geen rol omdat hij voornamelijk kleine kinderen aanspreekt. Het blauwe lint vormt een herkenbare ‘rode draad’ in de campagne.

Media- en middelenstrategie

De campagne kent 3 fasen: 1) aankondigen 2) aftellen 3) programma’s launchdag. De doelgroep is bereikt met abri’s, creatieve megamasten, tv-promo’s, online-banners en homepage takeovers. Een speciale SPITS! verscheen met een cover in Disney Channel stijl. UPC klanten kregen bij hun rekening een speciaal informatiebulletin. En er trok een Disney-caravan door het land. Opbouwend tot een geheim Disney Concert in de Heineken Music Hall. Na 8 weken had de hele doelgroep de nieuwe zender gevonden (100% bereik).
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken