Discover Life. Discover Leffe.

Discover Life. Discover Leffe.

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
InBev
Bureau
Euro RSCG 4D
Jaar
2007
Paginanummer
226

Doelstelling

Ontwikkel de Leffe-merksite voor Nederland, België, Frankrijk en Groot Brittannië en maak van websitebezoekers Leffe-ambassadeurs.

Doelgroep

De Leffe-drinker. Deze familieman of vrouw is zelfbewust, wil entertained worden op een intelligente manier en drinkt zijn of haar Leffe als een ‘wijntje’, alleen of samen met goede vrienden.

Concept

Vrijwel niemand bezoekt een biersite. Zo had Leffe gemiddeld 800 bezoekers per maand. Door aantrekkelijke én interactieve content te ontwikkelen, bieden we Leffe-drinkers nieuwe gespreksstof. De site biedt verhalen-om-te-vertellen, tools om vrienden uit te nodigen en mechanismen om samen met vrienden van het moment te genieten. Van een interactieve biercursus tot een schaakspel voor vier personen.

Media- en middelenstrategie

Leffe.com draait op eigen kracht, dus zonder campagne of inzet van betaalde media. Toch is het aantal bezoekers vertienvoudigd naar gemiddeld 8.000 bezoekers per maand. Een bezoek duurt gemiddeld 6 minuten. Tien procent is zelfs langer dan 20 minuten op de site.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken