Dis je vrienden

Dis je vrienden

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
MARS - SNICKERS
Bureau
We Are Blossom
Jaar
2019
Paginanummer
323

Nominatie 2019

Doelstelling

Reach & sales.

Doelgroep

Mannen, 16-25.

Merkomschrijving

Dé candy bar voor hongerige mensen.

Concept

Snickers introduceerde Hunger Bars, repen met daarop verschillende 'honger-persona's'. We creëerden bijpassende T-shirts die je kreeg bij aankoop van de repen. We ontwikkelden een gelaagde campagne die aansloot bij de cultuur van de doelgroep.

Media- en middelenstrategie

Laag 1: We deelden gepersonaliseerde T-shirts uit aan zorgvuldig geselecteerde influencers, die vervolgens een foto postten op hun eigen kanaal. Resultaat: online buzz & mysterie (bereik ≥1.8 miljoen, gemiddelde engagement rate 16%). We noemden bewust nergens het merk Snickers, wat de buzz én vraag naar shirts vergrootte. Laag 2: De Live Dis Sessie. Een Instagram livestream, waarin een real-time geanimeerde rapper kijkers en influencers diste. Het karakter (P-Nut) bewoog live mee op de stem en bewegingen van battlerapper L-Deep. Dankzij de mogelijkheden van Instagram konden we samen met deze influencers live gaan, waardoor ze ook hun eigen enorme fanbase meenamen. Totaal uniek bereik: 4,5 miljoen, met een gemiddelde frequentie van 4. De shirts waren in no-time uitverkocht.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken