Dirk op Schiphol; Welkom thuis!

Dirk op Schiphol; Welkom thuis!

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
DIRK VAN DEN BROEK SUPERMARKTEN
Bureau
Total Design Campaign
Jaar
2019
Paginanummer
315

Doelstelling

Dirk voert, in tegenstelling tot de concurrentie, als no-nonsense supermarkt nooit loyaliteitsacties. Met een relatief klein budget moet Dirk na de zomervakantie jaarlijks de strijd aangaan om top-of-mind te blijven en de primaire supermarktpositie te veroveren.

Doelgroep

Bestaande/nieuwe klanten in de verzorgingsgebieden van Dirk die niet meer willen of kunnen betalen.

Merkomschrijving

Dirk garandeert klanten een volwaardig supermarktaanbod met de beste prijs/kwaliteitsverhouding en biedt hen vers, gemak en voordeel. Loyaliteit wordt verkregen door voordeel altijd met de klant te delen en niets te ondernemen waar klanten uiteindelijk toch voor betalen.

Concept

Welkom thuis, Dirk deed alvast de boodschappen! Op Schiphol verrasten we terugkomende vakantiegangers. Voordat hun koffers aankwamen lieten we goedgevulde iconische Dirk-tassen op de bagageband verschijnen. Daarin alles wat je nodig hebt als je thuiskomt. Schiphol kleurde rood en Dirk werd als eerste op de kaart gezet bij terugkerende supermarktklanten.

Media- en middelenstrategie

De bagageband/schermen op Schiphol waren het startpunt om free publicity en betrokkenheid te genereren op social media en in de pers.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken