DINGES

DINGES

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
Hi
Bureau
FHV BBDO, Red Urban, X-Ingredient, Winkelman & van Hessen, Mindshare
Jaar
2008
Paginanummer
120

Nominatie 2008

Doelstelling

Hi neerzetten als hét sms-merk voor mensen die veel en graag sms’en.

Doelgroep

Jongvolwassenen tussen 18-24 jaar voor wie mobiele communicatie een ‘eerste levensbehoefte’ is.

Concept

Je houdt je vrienden voortdurend op de hoogte via sms. Maar dat is iets wat je moet blijven doen. Doe je dat niet, zo stellen we, dan loop je het risico te vervreemden van je omgeving. Of je wordt voor anderen, in het ergste geval, ‘Dinges’ of ‘Dingetje’...

Media- en middelenstrategie

De grootschalige campagne die is doorgevoerd in middelen zoals tv, radio, print, outdoor, out of home, pr, guerilla, internet en instore, is gestart met een onderzoek om het sms-gedrag onder jongvolwassenen in kaart te brengen. Hieruit kwam naar voren dat 16% van de ondervraagden het risico zou kunnen lopen om ‘Dinges’ te worden. Tijdens de campagne kon iedereen via Hyves zijn eigen ‘Dinges’- factor bij vrienden testen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken