Die Frauschaft

Die Frauschaft

Categorie
Business-to-Business
Adverteerder
Mercedes-Benz Bedrijfswagens / Mercedes-Benz Nederland B.V.
Bureau
N=5
Jaar
2012
Paginanummer
52

Doelstelling

Inhaken op de voorpret van het EK met een opvallende actie voor de bestelwagens (Vito en Sprinter) van Mercedes-Benz. De campagne moet in de breedte reuring rond het merk Mercedes-Benz creëren en gericht verkeer naar de website en dealers stimuleren.

Doelgroep

Specifiek: kleinzakelijke en mkb-ondernemers. Maar vanuit het merk willen we graag een bredere doelgroep bereiken.

Concept

Nederland - Duitsland. Voetbal. Rivaliteit. Voor een Duits automerk geen beste tijd om bestelwagens te verkopen. Daarom is er dit EK maar één ding mogelijk: een charmeoffensief, een verzoening. Daarom presenteert Mercedes-Benz het beste wat Duitsland te bieden heeft: Die Frauschaft. En als je met jouw bedrijf de meeste stemmen bij elkaar weet te sprokkelen met een originele foto, dan maak je kans op een geheel door Die Frauschaft verzorgde wedstrijd Nederland - Duitsland op een groot scherm bij jouw bedrijf. Uiteraard worden in alle middelen ook de andere aantrekkelijke acties op de Vito en Sprinter onder de aandacht gebracht. En om verkeer naar de dealers te stimuleren, krijg je een Die Frauschaft 3D-poster bij bezoek aan de dealer.

Media- en middelenstrategie

Om de campagne aan te jagen, werd gestart met een online teaserfilm die goed werd opgepikt in online- en offlinemedia. De kern van de campagne bestaat uit tv en 1:1-communicatie. Op tv gebruiken we het typische Nederland - Duitsland-sentiment om Die Frauschaft, het merk Mercedes-Benz en de bestelwagens onder de aandacht te brengen bij het brede publiek. Met een dm in de vorm van het bekende voetbalplaatjesboek bereiken we de specifieke doelgroep. Om verkeer naar de dealers te stimuleren, liggen er 3D-posters (met bril) klaar bij de dealer. En dan is er natuurlijk de website waar bedrijven mee konden doen met de prijsvraag en waar er gestemd kon worden op de winnende inzending. Tot slot zijn de goede zorgen van Die Frauschaft voor het winnende bedrijf tijdens de wedstrijd Nederland - Duitsland vastgelegd en gedeeld via social media.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken