Dezelfde kwaliteit, maar dan supervoordelig

Dezelfde kwaliteit, maar dan supervoordelig

Categorie
Excellent
Adverteerder
Telfort
Bureau
N=5
Jaar
2012
Paginanummer
270

Doelstelling

Positioneer Telfort als hét value-for-money-merk in telecom, geef bekendheid aan de proposities van Telfort en stimuleer de verkoop van mobiele en vaste diensten.

Doelgroep

Iedereen die op zoek is naar een goede deal, maar die niet wil inleveren op kwaliteit.

Concept

Telfort biedt dezelfde kwaliteit als de grote merken, maar dan supervoordelig. In de ATL-campagnes wordt dit verbeeld door de gevallen miljonair Hans van de Berg en zijn gezin. Inhakend op de tijdgeest is hij op zoek naar slimme deals en vindt bij Telfort de kwaliteit die hij gewend is, maar dan supervoordelig. De proposities worden vanuit de merkbelofte gecommuniceerd, zowel in ATL- als in activatiecampagnes. 'Dezelfde lange gesprekken, maar dan supervoordelig' voor de mobiele propositie 'na 10 minuten gratis bellen'. 'Net zo Alles-in-1, maar dan supervoordelig' voor de introductie van het Alles-in-1 basispakket. Om het voordeelimago van Telfort te onderstrepen, eindigen we het jaar met een retailcampagne met focus op de scherpe aanbiedingen van Telfort. Op Facebook telt Telfort nog niet echt mee, het belangrijkste doel is dus fans genereren. Daarom kiezen we voor eenvoudige doch effectieve like-en-winacties.

Media- en middelenstrategie

De verschillende media hebben elk hun eigen rol in de campagne, waarbij er per campagne op basis van de learnings wordt bijgestuurd. Om de consument te bereiken en te raken, zetten we tv, out-of-home, pre-rolls en online mastheads in. We informeren de doelgroep over de proposities met huis-aan-huis, folders en op de website. Om de propositieboodschappen te versterken, zoeken we het relevante umfeld op met print (tv-gidsen voor Alles-in-1) en outdoor (bushokjes en de bus voor mobiel). Radio, banners en IM's worden ingezet om verkeer naar de winkels en website aan te jagen. Voor de retailcampagne ligt de focus op middelen die conversie realiseren. De Facebookactivaties worden met Facebookadvertising aangejaagd.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken