DEZELFDE ENERGIE GOEDKOPER

DEZELFDE ENERGIE GOEDKOPER

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
OXXIO NEDERLAND
Bureau
FHV BBDO creative marketing agency NV
Jaar
2005
Paginanummer
308

Nominatie 2005

Doelstelling

Mensen overtuigen dat het voordeliger is om nu over te schakelen op Oxxio.

Doelgroep

Heel energieverbruikend Nederland.

Concept

Maak Oxxio bekend en geliefd als dé nieuwe energieleverancier die vanuit (de portemonnee van) de klant denkt. Dankzij een opvallende character-campagne heeft Oxxio in slechts acht maanden een plaats verworven op de energiemarkt. Als nieuw merk! De campagne kenmerkt het karakter van Oxxio als sympathieke, onderscheidende, innovatieve en prijsbewuste uitdager.

Media- en middelenstrategie

Met een volledig geïntegreerde mediastrategie richtten we ons tijdens de introductie op het genereren van naamsbekendheid. Prijs is het belangrijkste wapen van Oxxio. En is dus ook de rode draad in alle uitingen: televisie, printadvertenties, (verhuis-)DM’s en online-activiteiten ademen allemaal dezelfde boodschap: Oxxio biedt dezelfde energie goedkoper. De campagne heeft niet alleen voor bekendheid gezorgd maar ook voor 200.000 nieuwe aansluitingen!
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken