Deze zomer zijn jullie de baas!

Deze zomer zijn jullie de baas!

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
The Walt Disney Company Benelux
Bureau
The Oddshop
Jaar
2011
Paginanummer
342

Doelstelling

Vergroten van de zendervoorkeur door kinderen duidelijk te maken wat Disney Channel hen allemaal te bieden heeft en te laten zien dat Disney Channel echt voor kids is.

Doelgroep

Kinderen in de leeftijd van 6 tot 14 jaar.

Concept

Kinderen moeten altijd luisteren naar volwassenen: "doe dit, doe dat, blijf hier." Als kind heb je eigenlijk maar bar weinig te vertellen. Daarom hebben we de rollen eens omgedraaid. De kinderen waren bij Disney Channel namelijk de hele zomer de baas! En de baas bepaalt. Daarom konden de kinderen iedere dag zelf de programmering van Disney Channel bepalen. De programma's met de meeste stemmen werden tijdens de actieperiode uitgezonden. Door de kinderen op deze manier bij de zender te betrekken en ze te laten bepalen welke series of programma's werden uitgezonden werd de affiniteit met de zender vergroot. Daarnaast werden de programma's van Disney Channel op een speelse manier onder de aandacht gebracht.

Media- en middelenstrategie

Middels een bioscoopcommercial, zenderpromo's, een online bannercampagne, outdoor en social media werden kinderen opgeroepen om baas van Disney Channel te worden en te bepalen welke programma's werden uitgezonden. Daarnaast was er de 'Baas van de maand' verkiezing. Kinderen konden hun foto transformeren tot die van een echte baas. Om de kans te vergroten 'Baas van de maand' te worden, konden ze de foto ook als profielfoto instellen op hun social media. Zo konden kinderen hun vriendjes, vriendinnetjes, ooms, tantes, neefjes en nichtjes oproepen hen tot 'Baas van de maand' te stemmen. De kinderen hadden een goede motivatie om het aantal stemmen op hun foto via social media te promoten; de 'Baas van de maand' won namelijk een heuse 'zakenreis' naar Disneyland Parijs.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken