Deze zomer zijn  jullie de baas!

Deze zomer zijn jullie de baas!

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
The Walt Disney Company Benelux
Bureau
The Oddshop
Jaar
2011
Paginanummer
517

Nominatie 2011

Doelstelling

Vergroten zendervoorkeur Disney Channel.

Doelgroep

Kinderen van 6 tot 14 jaar.

Concept

Kinderen moeten altijd luisteren naar volwassenen. Als kind heb je weinig te vertellen. Daarom hebben we de rollen omgedraaid en waren kinderen bij Disney Channel de baas! Kinderen konden iedere dag zelf de programmering van Disney Channel bepalen. Programma's met de meeste stemmen werden uitgezonden. Door kinderen bij de zender te betrekken en ze de programmering te laten bepalen werd de affiniteit met de zender vergroot. Daarnaast werden de programma's van Disney Channel onder de aandacht gebracht.

Media- en middelenstrategie

Middels een bioscoopcommercial, zenderpromo's, een online bannercampagne, outdoor en social media werden kinderen opgeroepen baas van Disney Channel te worden en zo de zenderprogrammering te bepalen. Daarnaast was er de 'Baas van de maand' verkiezing. Kinderen konden online hun foto transformeren tot echte baas. Via social media kon gestemd worden. De 'Baas van de maand' won een 'zakenreis' naar Disneyland Parijs.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken