Deuk van de Dag

Centraal Beheer Achmea / DDB Amsterdam

Bekijk deze campagne op pagina 148 van het SAN Jaarboek 2011.

Adverteerder
Centraal Beheer Achmea
Titel
Verzekeringen
Bureau
DDB Amsterdam
Account
Milo van der Meij, Silvia Lenberger, Jack Gnodde, Peter Koonen
Copy
Björn Diemer, Joris Raaijmakers, Menno Schippers
Art
Olaf van der Geld, Jorn Schakenraad, Nils Taildeman
Strateeg
Ted Doomen, Marianne van Soomeren
Opdrachtgever
Ellen van der Horst
Illustraties
Comic House
In samenwerking met
Tribal DDB Amsterdam
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Centraal Beheer Achmea
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van DDB Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening Financieel
Meer Dienstverlening Financieel inzendingen

Dienstverlening Financieel

Doelstelling

Zoveel mogelijk mensen iets van de positieve schadeafhandeling laten ervaren. Waardoor ze positiever over Centraal Beheer Achmea gaan denken.

Doelgroep

Autobezitters in Nederland, maar ook bestaande klanten van CBA (tegengaan van churn).

Strategie/Concept

'Even Apeldoorn bellen' is altijd groots en meeslepend. Maar CBA beseft dat in het dagelijkse leven een klein deukje ook een mentaal deukje oplevert. CBA wil naast de fysieke schadeafhandeling ook dit mentale deukje gladstrijken. Daarom kon iedereen zijn schadeverhaal insturen en om laten zetten in een persoonlijke cartoon om de schade te relativeren en het verhaal te delen.

Media- en middelenstrategie

Massamediaal koppelen we deze actie aan de Even Apeldoorn bellen commercial 'Schapen' voor awareness. Daarnaast is de media-inzet sterk gericht op autobezit en het praten over schade. Daarbij zijn media gekozen die rumoer creëren met de campagnesite als basis. Concreet: TV met tag-on, campagnesite, banners, social media, nonspot radio (avondspits), AutoRAI, DM, free publicity.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen