Deuk van de Dag

Centraal Beheer Achmea / DDB Amsterdam

Bekijk deze campagne op pagina 290 van het SAN Jaarboek 2011.

Adverteerder
Centraal Beheer Achmea
Titel
Verzekeringen
Bureau
DDB Amsterdam
Account
Milo van der Meij, Silvia Lenberger, Jack Gnodde, Peter Koonen
Copy
Björn Diemer, Joris Raaijmakers, Menno Schippers
Art
Olaf van der Geld, Jorn Schakenraad, Nils Taildeman
Strateeg
Ted Doomen, Marianne van Soomeren
Opdrachtgever
Ellen van der Horst
Illustraties
Comic House
In samenwerking met
Tribal DDB Amsterdam
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Centraal Beheer Achmea
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van DDB Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Zoveel mogelijk mensen iets van de positieve schadeafhandeling laten ervaren. Waardoor ze positiever over Centraal Beheer Achmea gaan denken.

Doelgroep

Autobezitters in Nederland, maar ook bestaande klanten van CBA (klantbehoud).

Strategie/Concept

'Even Apeldoorn bellen' gaat altijd over grootse en meeslepende schade. Maar CBA beseft dat in het dagelijkse leven een kleine schade vaker voorkomt. Wie kent het niet? Je let even niet op en je hebt autoschade. Jouw schuld. Vervelend, want niet alleen heeft je auto schade, je zelfvertrouwen heeft ook een deukje opgelopen. Een mentaal deukje. Met deze campagne helpt CBA de mentale schade te relativeren door een sympathiek gebaar te maken: een leuke persoonlijke cartoon waardoor je een glimlach niet kan onderdrukken. En die je zelfs wilt delen met je vrienden.

Media- en middelenstrategie

Spil was de campagnesite waar je een cartoon kon aanvragen. Door middel van geïntegreerde media-inzet trokken we mensen hier naar toe. Geïntegreerd ging verder dan de inzet van betaalde media. Op TV koppelden we de actie aan de Even Apeldoorn bellen commercial 'Schapen' via een tag-on. Deze werd online 'geseed'. Na de interactie op de site kregen de cartoons ook een groot bereik dmv publiciteit en het deelbaar te maken, o.a. via de eigen Facebook pagina. Op radio kozen we voor een samenwerking met Jeroen van Inkel van Q-Music. In de avondspits zorgden we daarmee letterlijk voor 'talkability' door luisteraars hun autoschadeverhaal te laten vertellen. Online bereikten we autobezitters via de volgende stappen: cartoons bekijken (pre-rolls, seeding), aanvraag cartoon insturen (banners op autosites, contentintegratie, webcare), cartoon delen (Facebook), leads naar verkoop (campagnesite, DM, e-mail). Ook waren cartoonisten aanwezig op de AutoRAI om mentale deukjes te repareren. De actie kreeg veel belangstelling van de pers. Online, in dagbladen waren er artikelen en praatte Evers op Radio 538 spontaan over de actie. We wakkerden de free publicity verder aan door in te haken op actuele gebeurtenissen.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen