Denim – Solar, it’s that simple

Denim – Solar, it’s that simple

Categorie
Durables
Adverteerder
SOLARCLARITY
Bureau
This Agency
Jaar
2021
Paginanummer
216

Doelstelling

Als eerste zonnepaneelmerk een B2C-campagne lanceren op een toegankelijke manier in deze complexe markt. Zodat iedereen in Nederland weet wie Denim is.

Doelgroep

Primair: de consument
Secondair: de installateurs

Merkomschrijving

De missie van Denim is om zonnepanelen voor iedereen toegankelijk te maken, op een zo’n eenvoudig mogelijke manier. Denim bestaat 14 jaar als onderdeel van de Solarclarity Group. Denim heeft inmiddels meer dan 50.000 huishoudens van zonnepanelen voorzien.

Concept

Als het regelen van zonnepanelen echt zo simpel is, dan gaan we het ook zo communiceren. De key promise van Denim is ‘simpel’. Om ‘simpel’ extra te benadrukken laat de campagne eenvoudige, alledaagse handelingen zien, van je veters strikken tot een eitje bakken. Deze handelingen zijn een metafoor voor het proces. Van bestellen tot installeren op het dak. Bij Denim is het een eitje.

Tagline: ‘Zo simpel is zonnepanelen regelen’.

Media- en middelenstrategie

De media-inzet was vooral gericht op randgemeenten waarbij we de meest geschikte wijken hebben opgezocht. Dit vanwege de marktpotentie.

Middelen:Online TVC, abri’s, digitale abri’s, display-ads, social ads en radio.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken