Demak’Up Beautybloggers campaign

Demak’Up Beautybloggers campaign

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Demak’Up
Bureau
The Gardeners
Jaar
2011
Paginanummer
226

Doelstelling

Publiciteit voor verbeterde Demak'Up-producten

Doelgroep

Beautypers

Concept

In plaats van naar professionele beautywebsites stuurde Demak'Up 150 Nederlandse amateur beautybloggers een luxe perspakket met verbeterde producten. Deze blogsters schrijven voor vriendinnen en daar weer de vriendinnen van; sommigen hebben een paar duizend volgers en een enkeling blogt voor een serieus publiek. Normaal halen deze blogs hun nieuws van grote commerciële blogs. Nu hadden ze zelf de persprimeur. In een begeleidende brief werden ze aangesproken als professionele beautyjournalisten. De uiteindelijke oproep was eenvoudig: test de producten en schrijf er over op je blog. Het uitpakken van het perspakket verscheen al als content op vele blogs en er werd massaal geblogd over de verbeterde producten. Naast een flink opgeteld bereik en goede Google ranking zorgde het ook voor enthousiaste ambassadeurs. Later werden de bloggers offline uitgenodigd in de Supperclub voor de lancering van een nieuw Demak'Up- product.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken