DELTA LLOYD MERKCAMPAGNE

DELTA LLOYD MERKCAMPAGNE

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
Delta Lloyd
Bureau
Lowe/DraftFCB
Jaar
2009
Paginanummer
168

Nominatie 2009

Doelstelling

Delta Lloyd wil laten zien dat het zich inleeft in het leven van mensen. En de sympathie voor het merk vergroten door in een negatieve crisistijd een positief signaal af te geven.

Doelgroep

Consumenten en ondernemers.

Concept

Niets is zeker... claimt Delta Lloyd al jaren. En nog nooit gold dat zo sterk als in 2009. De media staan bol van onheilstijdingen en mensen zijn geneigd elkaar de put in te praten. Delta Lloyd wil dit doorbreken. Door het nieuwe jaar met een optimistische campagne te starten wil Delta Lloyd overbrengen dat het beter is om je te richten op toekomstige kansen. Door vooruit te blikken op het jaar 2009, met situaties uit het leven van alledag. En door middenin het crisisjaar aan te geven dat het hoog tijd is voor een optimistische visie: het glas is voor Delta Lloyd niet half leeg, maar half vol. Delta Lloyd biedt haar klanten zekerheid, nu en in de toekomst.

Media- en middelenstrategie

Stijlvolle en onderscheidende tv-commercials vormen de basis van de campagne, om een goed gevoel over te brengen. De aftrap van 2009 wordt ondersteund door advertenties die speciaal zijn afgestemd op specifieke tijdschriften. De positieve boodschap wordt ook helder overgebracht op billboards en abri’s, die voor extra zichtbaarheid zorgen. Verder een guerilla-actie, pre-roll online en bierviltjes.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken